Audi A8: First class sedan v novém vydání

0
Standaufnahme Farbe: Cuv esilber Metallic

[av_gallery ids=’17314,17315,17317,17318,17319,17320,17321,17322,17323,17324,17325,17326,17327,17328,17329,17330,17331,17332,17333,17334′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

V třídě top manažerských sedanů je v případě faceliftu zvykem, že změny jsou jen decentní. Toho se drží i nové Audi A8, které na silnice brzy vyjede s upravenou maskou chladiče, nebo novými nárazníky. Nová jsou také světla. Už v základním provedení jsou vyvedena celá z LED pro denní i noční svícení. Na výběr jsou také nové laky a nová kola.

Kdo je technologický nadšenec, ten si určitě v příplatkové výbavě své limuzíny zaškrtne světla Matrix-LED. Ta jsou napojena na kameru, která kontroluje prostor před vozem. Jakmile spatří chodce nebo jiné vozidlo, světla dokáží vypnout určité diody tak, aby účastníky provozu neoslňovala. Samozřejmostí je také přisvěcování do zatáček.

Audi opět používá své hliníkové šasi Audi Space Frame, díky kterému patří mezi nejlehčí vozy na trhu. To se ale rozhodně neprojeví na interiéru, který stále nabízí obrovské množství výbavy. Nechybí připojení k internetu přes wi-fi hot sport nebo v nejvyšších verzích polohovatelné zadní sedadlo pro majitele.

Nabídka motorizací je i u nové Audi A8 klasicky široká. Nejlevnější vůz bude vybaven základním turbodieselem se šesti válci a objemem 3,0 litru. Motor 3.0 TDI dosahuje výkonu 258 koní a měl by zaujmout také nízkou kombinovanou spotřebou, která podle tabulek vychází na 5,9 litru nafty na 100 km. Silnější volbou je naftový osmiválec 4.2 TDI s výkonem 385 koní. Benzinové jednotky zastupují přeplňované motory 3.0 TFSI (310 k) a 4.0 TFSI (435 k). Druhá jmenovaná zvládá pokořit stovku jen za 4,5 sekundy.