Audi SQ5: Nová raketa z Ingolstadtu detailně

0

[av_gallery ids=’16492,16493,16494,16495,16496,16497′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Na autosalonu v Detroitu se veřejnosti předvede žhavá novinka z Ingolstadtu. Audi SQ5 dostane pod kapotu benzinový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 354 koní a maximem točivého momentu 470 Nm. Ten se postará o to, že s ním auto vystřelí z klidu na stovku za 5,3 sekundy. Nejvyšší rychlost bude jako obvykle omezena na 250 km/h. Auto v průměru spotřebuje 8,5 litru paliva na 100 km. To odpovídá hodnotě emisí CO2 199 gramů na kilometr.

Motor je přeplňovaný kompresorem. Ten je uložen mezi oběma řadami válců svírajícími úhel 90° a je poháněn řemenem od klikového hřídele. Dva rotory uvnitř kompresoru dosahují maximálních otáček přes 20 000 min-1. Vzduchová mezera mezi lopatkami rotorů je pouhých několik tisícin milimetru. Kompresor stlačuje nasávaný vzduch až na tlak 0,8 baru. Ve dvou mezichladičích stlačovaného vzduchu je vzduch následně ochlazován, aby motor dosahoval vyššího výkonu.

Kompresor je umístěn za škrticí klapkou. Ke svému pohonu odebírá motoru jen malý výkon, protože hustota nasávaného vzduchu je velmi nízká při zatíženích nevyžadujících přeplňování a při jízdě setrvačností. Různá opatření tlumí nežádoucí hluk kompresoru. Vyvažovací hřídel v hliníkovém bloku motoru zaručuje ještě kultivovanější běh. Nastavitelné vačkové hřídele sání a klapky v sacím traktu zvyšují účinnost plnění válců.

Síla putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic a trvalého pohonu všech kol quattro s variabilním rozdělováním točivého momentu. Automat nabízí dva režimy a řidič může řadit také manuálně prostřednictvím sériově dodávaných pádel pod volantem.

Podvozek SQ5 je snížen o 30 milimetrů. Pružiny a tlumiče mají tužší naladění. Dvacetipalcová kola jsou vybavena pneumatikami rozměru 255/45. Na přání se dodávají kola s průměrem ráfku 21 palců. U Audi mysleli i na detaily – brzdové třmeny na přední nápravě zdobí loga SQ5. Auto můžete nechat nastříkat dvěma unikátními laky –  modrá Estoril a černá Panther.

Na český trh bude verze modelu SQ5 poháněná zážehovým motorem uvedena v říjnu 2013, tedy přibližně půl roku po jedinečné vznětové verzi SQ5 TDI.