Bentley: Mulsanne kabrio, hybrid a diesel

0

[av_gallery ids=’15899,15900,15901,15902′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Bentley zveřejnil první skici Mulsanne Convertible, který momentálně čeká na odezvu od klientů. Dvoudveřová verze s plátěnou střechou ovládanou elektromotorky by měla být poháněná totožným vidlicovým osmiválcem 6,75 l jako sedan (377 kW/1020 Nm). Podvozek a řízení budou naladěné na tužší notu a řidič bude moci navíc zvolit režim Sport, který chování vozu dále přiostří. Otevírání dveří bude nastavené dvojitě tak, aby mohli zadní cestující vystoupit bez nutnosti zásahu ze strany řidiče. Pokud bude zpětná vazba od zákazníků pozitivní, Bentley může auto uvést do produkce během 12 měsíců. Britská cena se odhaduje zhruba na 250 000 liber (o 10 % dražší než sedan), tedy necelých 8 miliónů korun.

Odcházející generální ředitel Bentley Wolfgang Dürheimer zároveň v rozhovoru potvrdil, že budoucí modely značky dostanou také hybridní a dieselové pohonné jednotky. Prvním vozem, kterého by se to mělo týkat, je chystané SUV. Jeho vnější podoba by se měla od konceptu EXP 9 F výrazně odlišovat. Zmíněný osmiválec 6,75 l by pak podle Dürheimera mohl být v nové generaci Mulsanne nahrazen blíže nespecifikovaným dvanáctiválcem. Co se dieselových motorů týká, je logické jejich sdílení s níže postaveným Audi, pravděpodobně tedy půjde o novou evoluční verzi V8 TDI s odhadovaným výkonem okolo 300 kW (410 k).