BMW X1: Nová generace přichází. A je to předokolka

0

[av_gallery ids=’13523,13524,13525,13526,13527,13528,13529,13530,13531,13532,13533′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

BMW představilo novou generaci nejmenšího z řady X. Nastupující verze modelu X1 je dalším z modelů, které přechází na platformu UKL1, což znamená, že to je v základu předokolka, stejně jako například BMW 2 Active Tourer nebo Gran Tourer. Samozřejmě ale v nabídce nebude chybět pohon všech kol řešený mezinápravovou spojkou.

Nové BMW X1 je ve srovnání s předchůdcem o 53 mm vyšší, v předu má o 36 mm výše posazená sedadla, vzadu jsou sedadla výše dokonce o 64 mm. Prostor pro kolena vzadu je větší až o 66 mm a nakonec se zvětšil i objem zavazadelníku (+85 l). Ten nabízí velikost 505 – 1550 litrů. Mimochodem nová X1 bude pěkně variabilní. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40 a můžete je posouvat v rozsahu třinácti centimetrů.

Nabídka motorů bude pro začátek zahrnovat dvoulitry. Zájemci o benzin mohou vybírat mezi variantami sDrive20i (192 k), xDrive20i (192 k, 4×4) nebo xDrive25i (231 k, 4×4). Nejrychlejší verze pak zvládne stovku za 6,5 s a maximálně jede 235 km/h. U dieselu se začíná na sDrive18d (150 k), pokračujeme přes xDrive20d (190 k, 4×4) a končíme na xDrive25d (231 k, 4×4). Časem ale dojde i na tříválce s objemem 1,5 litru, které BMW používá už v jiných modelech. Do palety benzinových jednotek tak přibude ještě motor sDrive18i a mezi diesely zamíří sDrive16d. Celkově je nová generace až o 17 procent úspornější.

Co se další výbavy týká, očekávat můžete všechny známé moderní systémy od diodových hlavních světel, přes adaptivní tlumiče, řadu asistenčních systémů, až po head-up displej. A stejně tak se bude X1 nabízet v různých verzích. Ta terénně se tvářící nese označení xLine, jejím opakem bude Sport Line a komu to nebude stačit, ten může sáhnout ještě po M Sportu.