Jaguar XF: Se čtyřkolkou koupíte pouze benzinové šestiválce

0

[av_gallery ids=’13349,13350,13351,13352,13353,13354′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Jaguar na autosalonu v New Yorku prozradil všechny technické informace týkající se XF nové generace. Už tedy víme, k jaké motorizaci si budete moci koupit pohon všech kol. Ne, není to k naftovému šestiválci ani k žádnému jinému dieselu, kombinace XF a AWD bude dostupná výhradně k benzinovým šestiválcům.

Britská značka tak opět nasadila stejný recept, jako u předchozí generace. Důvod je prostý. Zatímco diesely frčí pouze v Evropě a dieselové čtyřkolky pouze v několika menších evropských regionech (ČR je jedním z nich), benzinové čtyřkolky frčí v Americe. Asi se nemůžeme divit tomu, že Jaguar upřednostnil právě americký trh, který je násobně větší.

Nové XF AWD tak dostanete pouze v případě, že zvolíte motor 3.0 S/C. Tedy to, co má pod kapotou i F-Type. V dostupnějším provedení dostanete 340 koní, v tom vrcholném pak 380 Nm. V obou případech se tato čtyřkolka rozjede na 250 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje 8,6 l/100 km. Slabší verze dá stovku za 5,4 s, ta silnější je o desetinu rychlejší.

Jestli se vám XF AWD líbí, začněte šetřit. První čtyřkolka totiž stojí 1 727 759 Kč, na tu vrcholnou už budete potřebovat skoro dva miliony korun.