Jeep Grand Cherokee: Facelift je na světě

0

[av_gallery ids=’16524,16525,16526,16527,16528,16529,16530,16531,16532,16533,16534,16535,16537′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Jeep Grand Cherokee není ve své současné generaci příliš staré auto. Verze označovaná jako WK2 vyjela na silnice teprve v roce 2011. Po dvou letech už ale podle Jeepu přišel čas na facelift ikony. Jde o modelový ročník 2014. A na první pohled vypadají všechny změny dobře.

Novinku od předchozí varianty rozlišíte poměrně snadno. Hlavním ukazatelem jsou nová LED pro denní svícení, která z předních světel dělají úzký pás podobný s trochou přehánění třeba tomu, který najdeme u Rolls-Royce. Ve výbavě Summit jsou pak světlomety s funkcí Corner.

Mnohem zajímavější vzhledové retuše se ale odehrávají v interiéru. Jeep nasadil nový tříramenný volant, na kterém samozřejmě najdete ovladače multimédií a palubního počítače. Nová je také velká  obrazovka velikost 8 palců, kterou najdete na středovém panelu. Zábavní systém se jmenuje UConnect.

Jeep je možné vylepšit luxusními materiály, nechybí dřevo na volantu a na palubní desce a také kvalitní kůže. Jako v Audi A8 si budete připadat, pokud do ruky vezmete nový volič osmistupňové automatické převodovky. Ten je totiž téměř stejný. Automat je určen pro všechny motorizace.

Ty jsou pod kapotou dohromady tři. I v USA se bude prodávat naftový šestiválec EcoDiesel s objemem 3,0 litru. Motor dosahuje výkonu 240 koní. Pro zákazníky zůstanou na výběr také známé zážehové jednotky Pentastar V6 s objemem 3,6 litru a V8 s objemem 5,7 litru. Ekology potěší tlačítko Eco. Osmiválec umí vypnout polovinu válců.

Jeep Grand Cherokee bude možné objednat i s pohonem pouze jedné nápravy, nejrozšířenější ale budou verze 4×4. Ty mohou být vybaveny systémem Selec-Terrain, na kterém se podobně jako v případě Range Roveru dá nastavovat režim jízdy pro určité povrchy. Pomůže i asistent pro sjíždění kopců s nastavitelnou rychlostí.

A nakonec dobrá zpráva pro fanoušky rychlých SUV – nezapomnělo se ani na ostrou verzi SRT. Ta dostane pod kapotu osmiválec Hemi s objemem 6,4 litru. Motor pošle na kola výkon čítající stádo 470 koní. Nová převodovka má pomoci i k lepšímu času zrychlení z nuly na 100 km. Jeep resp. Chrysler se zatím s oficiálním údajem nepochlubil.