Lamborghini Huracán LP 610-4: Býk se chystá do Ženevy

0

[av_gallery ids=’17764,17765,17766,17767,17769,17770,17771,17772,17773,17774,17775,17776,17777,17778,17779,17780,17781′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Toto je nové Lamborghini Huracán  LP 610-4. Auto spojuje tvary svého předchůdce Gallarda i dražšího a většího Aventadoru. O dramatický vzhled se starají velké nasávací otvory na přídi nebo LED světlomety pro denní i noční svícení. Zadní průhledná část by pak mohla odhalovat pohled na motor. Pohledné jsou úzká brzdová světla. Čtyři výfuky zase slibují zvukový zážitek.

Automobilka zatím příliš neodhalila detaily kokpitu. K dispozici jsou jen dvě podobné fotografie, které ukazují podobně členěnou palubní desku jako v případě modelu Aventador. Práci klasických budíků zřejmě zastane barevný displej, manuální řazení umožní velká „pádla“ pod volantem a auto se bude startovat tlačítkem schovaným pod červenou krytkou na středovém tunelu.

Huracán opět pohání benzinový V10. Ten je ovšem nyní vybaven přímým vstřikováním IDS. Z objemu 5,2 litru rozděleného mezi deset válců tak generuje maximální výkon 610 koní dostupný ve vysokých otáčkách 8250 ot./min. Maximum točivého momentu má zase hodnotu 560 při 6500 otáčkách v minutě.

Supersport zak zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy. Za 9,9 sekundy už jede 200 km/h. Maximální rychlost je 325 km/h. O řazení se stará dvouspojková automatická převodovka LDF se sedmi stupni. Řidič si vybírá z jízdních režimů pro běžnou jízdu, sportovní nebo okruhovou, které samozřejmě nesou poetické italské názvy: Strada, Sport, Corsa.

Nebylo by to Lamborghini, kdyby svůj model nepojmenovalo po nějakém býku z koridy. Ten se jménem Huracán pocházel ze španělského chovu Conte de la Patilla a v roce 1879 bojoval v Alicante. Auto si odbude premiéru na autosalonu v Ženevě.