Land Rover Defender: Vyrazí do terénu jako elektromobil

0

[av_gallery ids=’16680,16681,16682,16684′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Land Rover Defender dostal pro ženevský autosalon místo dieselového motoru elektromotor s výkonem 70 kW a točivým momentem 330 Nm s 300 V lithium-ionovou baterií, jejíž kapacita 27 kWh umožňuje vozu dojezd více 80 kilometrů. Při běžném offroadu v nízkých rychlostech může baterie vydržet až osm hodin. Nabíjení baterie 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou pak deset hodin.

Elektrické vozy Defender si uchovávají pohon všech kol a uzávěrku diferenciálu. Protože elektromotor dosahuje maximálního točivého momentu ihned po rozjezdu, řazení není nutné a jednostupňová převodovka s převodovým poměrem 2,7:1 je zkombinována se stávajícím systémem 4×4. Vůz také disponuje modifikovanou verzí systému Terrain Response.

Baterie váží 410 kg a je připevněná v přední části Defenderu na místě, kde obvykle najdete dieselový motor. Hmotnost vozu je pak o 100 kg vyšší než u základního Defenderu 110 a pohybuje se mezi 2055 kg až 2162 kg v závislosti na typu karosérie (pick-up, hard-top nebo station wagon).

Všechny hlavní komponenty elektrické hnací soustavy, včetně baterie, invertoru a motoru, chladí vzduch nikoli kapalina, což vede k úspoře hmotnosti. Při použití systému Hill Descent Control může motor vyrobit 30 kW elektřiny. Baterii lze nabít vysokou rychlostí, která dosahuje až dvojnásobku kapacity baterie 54 kW, a to aniž by se snížila její životnost.

Vozy vyvinul speciální inženýrský tým Land Roveru v návaznosti na úspěšné testy elektrického vozu Leopard 1, který vychází z Defenderu. V rámci testů tento model například vytáhl dvanáctitunovou jízdní soupravu do kopce s 13% stoupáním a přebrodil příkop hluboký 80 cm.

„Tento projekt funguje jako pojízdná laboratoř Land Roveru, jejímž cílem je prověřit elektrické vozy, a to i v těch nejnáročnějších podmínkách. Díky tomu máme příležitost vyvinout a otestovat některé z technologií, které budou možná jednoho dne uplatněny v budoucích modelech Land Roveru,“ prohlásil Antony Harper, šéf výzkumu JLR.

Přestože se zatím nepočítá se sériovou výrobou modelu Electric Defender, stávajících sedm elektrických vozů přejde během letošního roku do vlastnictví specializovaných služeb jako jsou hasiči nebo záchranáři.