Land Rover Discovery Sport: Nový Freelander má premiéru za sebou

0

[av_gallery ids=’13026,13027,13028,13029,13030,13031,13032,13033,13035,13036,13037,13038,13039,13040,13041,13042,13043,13044,13045′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Discovery Sport má svou premiéru za sebou. Land Rover vyslal do světa veškeré materiály odhalující nové SUV, které se v nabídce zařadí na místo Freelanderu. Auto vychází z modelu Evoque, oproti němu je ale o osmdesát milimetrů delší. Naopak ve srovnání s velkou Discovery je o 239 mm kratší. Světlá výška podvozku činí na poměry SUV slušných 212 mm.

Jaguar Land Rover hodně sází na hliníkové slitiny a ne jinak tomu je i v případě této novinky. Základní části ovšem používají ocel legovanou borem. Odolnější ocel údajně na trhu není, což ví také Volvo, které stejný materiál využívá ke stavbě tzv. bezpečnostních klecí u svých modelů.

Zákazníci mohou vybírat mezi pětimístnou a sedmimístnou verzí. Od druhé úrovně výbavy budou zadní sedadla posuvná v rozmezí 160 mm. Interiér má být prostorný a velmi praktický. Land Rover připravil spoustu odkládacích přihrádek, jednoduše přístupné úchyty ISOFIX a třeba také šest zásuvek USB. Všichni si tak kdekoliv v autě budou moci bez problému dobít své chytré telefony a podobné záležitosti.

Spolu s novou Discovery dorazí také nový multimediální systém a s ním i nové funkce. Kromě výrazně rychlejší odezvy bude podstatně lépe dostupná konektivita s různými přístroji, chybět nebudou ani všemožné aplikace nebo dokonce Wi-Fi hotspot. Řidič kromě toho dostane i laserový head-up displej.

Technika je stejná s RR Evoque. Discovery Sport tak na rozdíl od Jaguaru XE dostane ještě starší motory pocházející od Fordu. U dieselu bude k dispozici naftová dva-dvojka naladěná na 150 nebo 190 koní, benzin zastoupí provedení Si4 s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 240 koní. Vše má pohon 4×4, později ale přijde i čistá předokolka kombinovaná se základním dieselem.

Pohon všech kol obstará klasicky mezinápravová spojka Haldex, standardem bude šestistupňový manuál, na jehož místo budou moci zájemci zvolit devítistupňový automat. Prodej na českém trhu odstartuje začátkem příštího roku. První cena by se měla včetně DPH pohybovat těsně nad hranicí 900 000 Kč.