Mazda CX-9: Nová generace je zvětšená CX-5 s přeplňovaným motorem

0

Nová technika Skyactiv už si u Mazdy našla cestu téměř ke všem modelům. Jedním z těch posledních starých byla ještě velká CX-9, která se u nás neprodávala (kromě několika chvilkových výjimek). Jenže i sem se nakonec Skyactiv dostal. Nedávno představená druhá generace tak připomíná zvětšenou CX-5. Má ovšem jednu zásadní novinku. O pohon se totiž stará přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5 T. Je to poprvé, co Mazda k motorům poslední generace přidala turbo.

CX-9 nové generace je menší než její předchůdce. Délka se zmenšila o 30 mm, jenže na druhou stranu byl natažen rozvor náprav a tím se pak také zkrátily převisy. Aby i nová CX-9 zapadala do designu posledních modelů značky Mazda, bylo potřeba ještě prodloužit kapotu, takže se přední sloupky posouvaly dozadu. Výsledkem jsou úplně jiné proporce, než jaké měla předchozí CX-9. Respektive je výsledkem mnohem hezčí automobil.

Interiér je v mnoha směrech podobný právě třeba Mazdě CX-5, ale je samozřejmě sedmimístný. Mazda slibuje také prvotřídní odhlučnění a hlavně nižší hmotnost. Pokud se budeme bavit o variantách s pohonem všech kol, pak by měl mezigenerační rozdíl činit 130 kg.

Tím nejdůležitějším je ale motor. Jedná se o čtyřválec o objemu 2,5 litru, který známe z jiných modelů Mazda, zde je ale opatřen přeplňováním. Maximální výkon dosahuje na 250 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm. Automobilka odůvodňuje přítomnost turba tím, že údajně zákazníci u takto velkých SUV netouží po výkonu dostupném až ve vysokých otáčkách, motor má jet už od nízkých otáček. Dá se tomu věřit a podle toho také vypadá naladění motoru. Nejvyšší výkon je dostupný už při 5000 ot./min.

Primárně nová CX-9 míří do Ameriky nebo do Ruska, nikoliv do západní Evropy, respektive do České republiky. Jenže určitě dobře víte, že i starší generace se u nás na chvíli několikrát objevila a ačkoliv Mazda tohle auto nijak nepropagovala, vlastně ho pouze vystavila na showroomy, dost zájemců se přesto našlo poměrně rychle. Je klidně možné, že stejný osud potká i novou generaci CX-9, která by mohla mít i u nás poměrně velký prodejní potenciál.

[av_gallery ids=’19624,19623,19622,19621,19620,19619,19618,19617,19616,19615,19614,19613,19612,19611,19610,19609,19608,19607,19606,19605,19604,19603,19602,19601,19600,19599,19598,19597,19596′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]