Mercedes-Benz A 45 AMG: oficiální foto maskovaného vozu

0

[av_gallery ids=’15568,15569,15570,15571,15572,15573′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Stejně jako v Ingolstadtu, i v Affalterbachu, kde divize AMG sídlí, vsadili na vpředu příčně uložený turbobenzín. Oproti Audi RS3 však bude mít A 45 AMG objem dva litry a čtyři válce – přesto z této jednotky inženýři dostali údajně až 245 kW (335 k), což by ve spojení se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou AMG Speedshift DCT a pohonem všech kol se spojkou Haldex mělo znamenat výborné dynamické parametry. AMG dále dodalo vyladěné zavěšení kol, elektromechanické adaptivní řízení, výkonný brzdový systém a ESP se třemi stupni účinnosti, které bude možné zcela vypnout.

Motor v A 45 AMG bude zároveň první, který AMG nebude vyrábět v Affalterbachu – pro jeho produkci poslouží továrna Mercedesu MDC v městě Kölleda, kde vznikají pohonné jednotky pro třídu A a B. Pro tento motor zde však Mercedes vybudoval zvláštní výrobní linku. Vzhled ostrého „Áčka“ bude náležitě upraven, ostatně mnohé už napověděl koncept AMG paketu, který značka dříve představila. A v plánu prý jsou i další „vysoce výkonné kompaktní vozy, které budou následovat ve stopách A 45 AMG.“ Že bychom se dočkali ještě nadupanějšího „Áčka“ Black Series?