Mercedes-Benz GLC: GLK zná svého nástupce

0
Mercedes-Benz GLC 350e 4MATIC, EDITION 1, (X 253) 2015, SELENITGRAU met, Designo Leder Nappa Platinweiß, AMG Line Exterieur

[av_gallery ids=’13555,13556,13557,13558,13560,13561,13562,13563,13564,13565,13566,13567,13568,13569,13570,13571,13572′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

GLK je minulostí, přivítejte nové GLC. Novinka nabídne větší rozměry, prostornější interiér, je lehčí, úspornější a tak dále. Jednu věc ale nenabídne, tedy alespoň ne teď. V seznamu zveřejněných motorizací totiž nenajdete šestiválec. Ale za to se máme těšit na hybridní provedení.

Absence šestiválce je mrzutá, protože GLK nabízelo šestiválcový benzinový i dieselový motor. To novinka neumí. GLC přichází s dvojicí naftových agregátů 220d a 225d, kdy první jmenovaný nabízí 170 koní a ten druhý 204 koní. Kdo diesel nechce, ten musí sáhnout po jediné možnosti v nabídce, a sice verzi GLC 250, která nabízí výkon 211 koní. Díky tomu, že je GLC lehčí, je spotřeba také nižší. Vznětové čtyřválce jsou úspornější o devatenáct procent, benzinový motor o dvanáct procent.

Ať už si vyberete cokoliv, vždy budete mít pohon všech kol a adaptivní tlumiče. V budoucnu přijde ještě GLC 350e 4Matic, což je hybrid nabízející 320 koní a schopnost pokořit stovku za 5,9 s. Řidiči budou moci jezdit i v čistě elektrickém režimu, ve kterém ujedou 34 km. Pro americký trh pak Mercedes připravil ještě GLC 300 a GLC 300 4Matic. Jestli teď začínáte závidět americkému trhu šestiválce, můžete se zase hodit do klidu. I tohle je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který ale místo evropských 211 koní dává 243 koní.

Oproti GLK má GLC o 118 mm prodloužený prostor, takže je vůz také uvnitř větší. Zavazadelník zvládne 580 – 1600 litrů. Ve výbavě přirozeně najdeme zástup elektronických asistentů a v této třídě unikátní systém vzduchového odpružení.