Mini Countryman a Paceman: Pohon všech kol i pro slabší motor

0

[av_gallery ids=’17024,17025,17026,17027,17028,17029′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Pokud si od léta budete chtít pořídit SUV Mini Countryman nebo crossover Mini Paceman vybavené pohonem všech kol ALL4, budete mít více možností na výběr. Kromě naftových variant Cooper D, Cooper SD a benzinových Cooper S a JCW bude k dostání i se slabší motorizací Cooper. Nejslabší motory One a One D zůstávají jen s pohonem předních kol.

Systém ALL4 tak bude k využití se čtyřválcovou šestnáctistovkou s výkonem 90 kW (122 k) při 6000 otáčkách za minutu a maximem točivého momentu 160 Nm při 4250 ot./min. S pohonem všech kol budou vozy o dvě desetiny sekundy pomalejší na stovku. Countryman zrychlí za 11,9 sekundy na 100 km/h, Paceman za 11,8 sekundy. Maximální rychlost je 184 a 185 km/h.

Oba modely budou k dispozici jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak s automatem. V takovém případě očekávejte u Mini Paceman stovku za 11,6 s (183 km/h) a Mini Countryman za 11,7 (182 km/h).

Cena nových verzí s pohonem všech kol zatím nebyla zveřejněna. Rozdíl mezi předokolkou a 4×4 ale u jiných motorizací činí 45 tisíc korun. Dá se tedy očekávat, že Mini Countryman Cooper ALL4 vyjde na 612 500 korun, za Mini Paceman Cooper ALL4 pak dáte 637 500 korun.