Nissan Pathfinder: nová generace oficiálně

0

[av_gallery ids=’15929,15930,15931,15932,15933,15934,15935,15936,15937,15938,15939,15940,15941,15942′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Interiér produkční verze zatím neznáme, navenek se ale změnily jen nárazníky, které mají nově praktičtější ochranné kryty z černého plastu. Hlavní posun ale nastane v konstrukci: Pathfinder opustí stávající žebřinový rám a přejde na nyní už vcelku obvyklou samonosnou karoserii. Zhoršení jízdních vlastností v terénu má totiž vyvážit nižší hmotnost a zároveň i spotřeba. Nissan slibuje snížení kombinované spotřeby a emisí CO2 až o 25 %.

Sedmimístné SUV by pro americký trh, kam se podívá nejdříve, mělo dostat zážehový šestiválec 3,5 l o dosud nespecifikovaném výkonu kombinovaný s bezestupňovou převodovkou CVT.  Pro Evropu se počítá především s naftovými motory, jmenovitě 2.5 dCi a 3.0 V6 dCi. Nissan by nový Pathfinder rád zacílil na mainstreamové konkurenty – trh s pracovně laděnými stroji se stále zmenšuje a zaměření na offroadové schopnosti už není příliš lukrativní.