Peugeot 308: Pohon všech kol a výkon 500 koní? Ano!

0

[av_gallery ids=’13388,13389,13390,13391,13392,13393′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Ne, bohužel nejde o sériovou super ostrou verzi Peugeotu 308, ale o koncept, který veze francouzská automobilka na autosalon do Šanghaje. Nicméně koncept to je vskutku zajímavý, protože nabízí plných pět stovek koní a pohon všech kol.

Peugeot 308 se dočkal péče od sportovní divize této automobilky. Výsledek má kromě relativních drobností typu většího rozvoru náprav a vůbec přepracovaného podvozku také úplně jiný systém pohon. Jedná se o hybrid, který kombinuje spalovací motor 1.6 THP o výkonu 270 koní s elektromotorem, který přidá dalších 115 koní. Tyto dvě jednotky se starají pouze o přední nápravu, vzadu je další elektromotor opět s výkonem 115 koní.

Sečteno a podtrženo, Peugeot 308 R HYbrid, jak se novinka jmenuje, dává řidiči k dispozici ve svém nejostřejším nastavení 500 koní a drtivých 730 Nm. Nelze se divit tomu, že sprint na stovku zvládne tohle auto v čase pod čtyři sekundy, maximálka ale končí klasicky na 250 km/h.

Abyste z auta dostali maximum, musíte si zvolit jízdní režim Hot Lap. Pro méně náročné je zde režim Track, kdy se systém přepne na parametry 400 koní a 530 Nm, pro běžné cestování nabízí 308 R HYbrid režim Road s nastavením 300 k a 400 Nm. Případně můžete jezdit pouze na elektřinu.

Peugeot 308 R HYbrid je pouze demonstrací toho, co všechno je možné udělat z takové obyčejné 308 a jaké jsou schopnosti divize Peugeot Sport. Na něco jako sériovou výrobu rovnou zapomeňte.