Polestar 1 je rivalem BMW M4 s 600 koňmi pod kapotou

0

Pamatujete si, když značka Polestar oznámila před několika měsíci, že se hodlá restrukturalizovat a zaměřit se na elektrická a hlavně výkonná auta?

Rozhodně nešlo o nějaké prázdné fráze. Dnes nám byl představen první model a to Polestar 1. A nejedná se o koncept, jde o reálné produkční auto s výkonem 591 bhp, pohonem s technologií plugin-hybrid s konstrukcí podobnou BMW M4 2+2 coupé, kterým se budete moci projet v druhé polovině roku 2019. Ti pozornější si všimnou, že se jedná téměř o stejné auto jako Volvo Coupe Concept z roku 2013.

A je toho víc. Zatímco Polestar 1 představuje mezičlánek mezi elektrickým a benzinovým motorem, Polestar potvrdil, že všechny další modely budou čisté elektromobily. Ty zahrnují Polestar 2, který bude dostupný koncem roku 2019 a půjde o přímou konkurenci pro Teslu Model 3. A do třetice Polestar 3, který bude zástupcem značky v segmentu SUV.

Ale zpět k aktuální novince Polestar 1. Nešetřilo se ani na dojezdu a tak na čistě elektrický pohon zvládne ujet celých 150 kilometrů. A pak stále čeká v záloze 2.0 čtyřválcový benzinový motor. Pokud se zapojí i ten máte k dispozici celých 591 koní, 987 NM a pohon 4×4. Žádné informace o rychlostních výkonech, ale pokud bychom si měli tipnout zrychlení z 0 na 100 km/h tak bychom dali na začátek číslici 3.

Kola jsou osazená brzdami Akebono s 400mm disky a tlumičemi Ohlins, které se přizpůsobují vašemu jízdnímu stylu automaticky. Celkovou váhu se oproti konceptu podařilo snížit díky využití karbonových dílů o celých 230kg.

V interiéru nalezneme spoustu známých prvků z Volva S90. Ve skutečnost toho má Polestar 1 s Volvem S90 společného mnohem více, je založen na stejné platformě SPA. Celková délka činí 4,5 metru. Oproti BMW M4 je tedy kratší, ale také širší.

Ročně chce Polestar vyrobit pouhých 500 ks modelu 1 ve zbrusu nové továrně v čínském Chengdu, která je právě ve výstavbě a do provozu bude uvedena zhruba v polovině příštího roku. Objednávky jsou otevřené, ale ne v klasickém slova smyslu, Polestar 1 se bude prodávat formou předplatného na 2 nebo 3 roky. Pak jej vyměníte za zbrusu nový Polestar.

Bude Polestar 1 tím autem, které vás zláká k elektromobilitě?