Porsche 911 Turbo: Vše, co o něm musíte vědět

0

[av_gallery ids=’16930,16931,16932,16933,16934,16935,16936,16937,16938,16939,16940,16941′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Je to 40 let, co vyjelo na silnice první Porsche 911 Turbo. Teď se můžeme těšit na novou generaci, která právě vyráží na cesty. Připravte se rovnou na dvě extrémně silné verze, obě vybaveny plochým šestiválcem s objemem 3,8 litru a přímým vstřikováním, navíc dopovaným dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek.

Základní varianta má výkon 520 koní, k tomu točivý moment 660 Nm. Díky tomu zvládne vystřelit z nuly na stovku za 3,2 sekundy. Maximální rychlost je pak 318 km/h. Silnější varianta Turbo S přichází s výkonem 560 koní a maximem točivého momentu 710 Nm. V jeho případě stovka zabere 3,1 sekundy, maximální rychlost je stejná. Stejná a neuvěřitelná je i spotřeba obou vozů: 9,7 litru benzinu na 100 km. To bychom rádi viděli!

Na rozdíl od minulé generace už nebude existovat možnost výběru z převodovek. Ještě se slzou v oku vzpomínáme, jak jsme na okruhu ve španělském Estorilu proháněli Turbo s manuálem. Ten už ale nyní bude chybět. Místo toho nastoupí jen dvouspojkový automat PDK se sedmi stupni. Důvodem je samozřejmě rychlost a hlavně nižší spotřeba.

Nový je také pohon všech kol. O správné rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu se bude starat vícelamelová mezinápravová spojka chlazená vodou. Zatím k ní chybí více informací, ale už teď je jasné, že se dá očekávat pořádný grip a ostré průlety zatáčkami. To když ke 4×4 ještě připočítáte fakt, že vůbec poprvé v historii se v Porsche 911 objeví i aktivní řízení zadní nápravy.

Jak funguje? V rychlostech do 50 km/h se zadní kola natáčí proti směru otáčení volantem a to až do úhlu 2,8 stupně. To má usnadnit manévrovatelnost třeba při parkováni nebo jízdě po městě. V rychlostech na 80 km/h se pak zadní kola otáčí stejně jako ta přední. To zase udělá z průjezdů zatáček neopakovatelný zážitek a pocuchá nervy nejednoho spolujezdce.

Za takové zážitky si samozřejmě Porsche nechá pořádně zaplatit. Model Turbo vyjde na 162 055 eur, tedy asi 4,15 milionu korun. Silnější Turbo S stojí 195 256 eur, to je téměř 5 milionu korun. Ceny jsou samozřejmě bez DPH.

Můžete si ale být jistí, že kolemjdoucí poznají, za co jste své peníze utratili. Tedy alespoň ti, co se více zabývají modely Porsche. Turbo je totiž rozpoznatelné hlavně díky tomu, že je nejširší ze všech 911 v nabídce. Kromě toho je model Turbo S vybaven LED světly pro denní i noční svícení. Nechybí ani aktivní aerodynamické prvky, jako je výsuvné křídlo se třemi polohami. Mašina z Zuffenhausenu se tedy povedla na výbornou.