Porsche Cayenne: Poprvé i jako plug-in hybrid

0

[av_gallery ids=’18682,18683,18684,18685,18686,18687,18688,18689,18690,18691′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Porsche je první automobilka na světě, která nabízí tři plug-in hybridní modely. Tím se chlubí tisková zpráva hovořící o faceliftu Porsche Cayenne. Odteď totiž bude toto SUV jezdit i ve verzi E-Hybrid, kterou nabízí už i Porsche Panamera. Třetím plug-inem je hypersport Porsche 918 Spyder. Ale vezměme to hezky popořadě.

Facelift přinesl na samozřejmě nový vzhled vozu, zejména na přídi a zádi. Je tu nový nárazník, světla, uspořádání se jako obvykle liší i podle jednotlivých motorizací. Pěkné jsou bi-xenonové světlomety a LED pro denní svícení u téměř všech modelů. Jen verze Turbo dostane podobně jako v modelu 911 kompletní LED světlomety. Přepracovaná grafika světel i lehčí linie na zádi autu sluší. Uvnitř přibyl volant inspirovaný modelem 918, podobně jako v Macanu.

Porsche Cayenne vyjede po faceliftu zatím s pěti motorovými verzemi. Základem bude diesel (zůstává i silnější Diesel S), který se nemění, pohání ho tedy naftový šestiválec s výkonem 240 koní. Základní benzin odpadl, v nabídce je proto hned Cayenne S, nově vybavený 3,6 litrovým a dvakrát přeplňovaným šestiválcem shodným s modelem Macan Turbo. V Cayenne má ale o něco vyšší výkon, konkrétně 420 koní, což mu umožní zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy.

Vrcholem benzinové nabídky je Cayenne Turbo s osmiválcem o objemu 4,8 litru a výkonu 520 koní. Novinka je již zmíněný plug-in hybrid, který kombinuje přeplňovaný šestiválec s elektromotorem. Celkový výkon soustrojí je 416 koní, takže i tohle auto jede pěkně rychle. Stovku dá za 4,5 sekundy. Navíc díky možnosti ujet několik desítek kilometrů čistě na elektřinu se s ním dá ušetřit hodně paliva. Další motorizace, GTS nebo Turbo S se očekávají později.