Renault Espace: Další, kdo míří mezi crossovery, ale pohon 4×4 nemá

0

[av_gallery ids=’13311,13312,13313,13314′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Pátá generace Renaultu Espace se změnila. Na velkou krabici, která jednoznačně hrála na maximální vnitřní prostor, rovnou zapomeňte. Nejnovější varianta chce být atraktivnější a chce zaujmout moderní zákazníky. Co mají současní zákazníci nejradši? Ano, crossovery. A přesně proto se Renault rozhodl udělat z Espace něco jako velkoprostorové SUV.

Dnes se auto představilo českým novinářům i zákazníkům. Technika vychází z platformy CMF, na které už stojí třeba Nissan Qashqai nebo X-Trail. Vůz dostal poměrně vysoký podvozek a motory s objemem 1,6 litru pod kapotu.

Jestli teď očekáváte zmínku o pohonu všech kol, která se tak nějak sama o sobě nabízí, musíme vás zklamat. Espace čtyřkolka nebude, přestože platforma CMF pohon všech kol umožňuje. Renault totiž nevidí v této kategorii pro takto velký vůz s pohonem 4×4 potenciál.

Tak si říkáme, jestli si automobilka trochu neprotiřečí. Na jednu stranu chce oslovit zájemce o crossovery a klidně prohlásí, že je Espace konkurentem pro Volvo XC60, ale na stranu druhou bere Espace pořád jako MPV, které si údajně pohon 4×4 nezaslouží. Tak schválně, proč se asi Fiat Freemont prodává relativně dobře? Není to kvůli tomu, že právě takto velké auto vybavené systémem 4×4 nikdo nenabízí?

Každopádně zájemci o nový francouzský crossover si musí nachystat 769 000 Kč, což minimum, za které vám Renault svou novinku prodá. Objednávky už můžete podávat.