Šanghaj 2013: Hybridní supersport Icona Vulcano

0

[av_gallery ids=’16901,16902,16903,16904,16905,16906,16907,16908,16909′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Má hybridní, paralelně zapojený pohon. Díky tomu jde o čtyřkolku. Přitom dosahuje úžasných výkonů a maximální rychlosti 350 km/h. O čem je řeč? Icona Vulcano je ambiciózní projekt italské firmy se sídlem v Šanghaji. Ta původně model ukázala jen jako studii, ale po poměrně velké vlně zájmu ze strany návštěvníků se rozhodla, že auto bude vyrábět. Pravda, jen v omezené sérii čítající pouhých pět kusů.

Icona Vulcano není jen tak obyčejný projekt supersportu, kterých jsme viděli už desítky. Ty mají jedno společné – velké ambice a za pár měsíců po nich neštěkne pes. Icona by ale měla být jiná. O design se totiž postaral Samuel Chuffart, který má zkušenosti z Jaguaru Land Roveru a Nissanu. Za technikou zase stojí inženýr Claudio Lombardi ze Scuderia Ferrari.

Auto bude k dispozici se dvěma motorizacemi, obě budou hybridní. Ta silnější používá dvanáctiválec kombinovaný s elektromotorem s celkovým výkonem 950 koní. Bohužel je stranou našeho zájmu, protože jde pouze o zadokolku. Naopak se velmi těšíme na model vybavený dvakrát přeplňovaným šestiválcem ovládajícím zadní kola a dvěma elektromotory na předních kolech. Tato konfigurace nabízí 870 koní výkonu, stovku za 2,9 sekundy a maximu již zmíněných 350 km/h.

Vůz stojí na hliníkovém šasi, karosérie je z karbonu. Interiér je futuristický s dotykovým panelem a nádherně provedeným přístrojovým štítem. Každý z pěti kusů bude vybaven přesně podle přání zákazníka, proto zřejmě ani nemá cenu trápit se tím, jaká bude cena vozu. Jedno je ale jisté, určitě to nebude nic laciného.