Škoda Yeti: Facelift změnil tvář, přidal kameru

0
Image converted using ifftoany

[av_gallery ids=’17281,17282,17283,17284′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Škoda Yeti přišla o svou typickou tvář s výraznými kruhovými mlhovkami. Místo toho nyní navazuje na novou Škodu Octavia a Rapid. Vůbec poprvé je možné si objednat i bi-xenonové světlomety. Nová je maska chladiče, nárazník. Auto dostalo také čtyři nové lité disky kol na výběr.

Škoda nabídne u Yetiho poprvé možnost výběru ze dvou designových směrů. Jeden je zaměřen na městský provoz, druhý se chystá mimo zpevněné komunikace. Odlišuje se nárazníkem, lištami a prahy, které jsou v případě outdoorové varianty tvarovány z černého plastu. Auto tak má působit víc robustně.

Uvnitř vozu se toho mnoho neměnilo. Halvní novinkou je možnost výběru až ze sedmi verzí tříramenného volantu. Nové jsou také některé potahy a dekory. Vůbec poprvé se na palubě jakéhokoliv vozu značky Škoda objevuje parkovací kamera. Yeti má ale v příplatkové výbavě možnost využít i automatické parkování do příčené nebo podélné řady.

Pro přepracovaného Sněžného muže jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Yeti dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.

Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou má emise CO2 jen 119 g/km. To odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km. Dále jsou v nabídce další tři motorizace v provedení Green tec: 1,4 TSI/90 kW, 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG. Paket Green tec obsahuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Rozšířila se také nabídka kombinací motorů a převodovek. Počínaje 22. kalendářním týdnem roku 2013 je naftový motor 2,0 TDI/125 kW k dispozici také v kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro vůz Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.

Škoda Yeti se představí na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje se na českém trhu dostane brzy po své premiéře.