Subaru WRX STI: Co se stane, když jeho techniku dostane Žigul?

0

[av_gallery ids=’13433,13434,13435,13436,13437′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Subaru WRX STI má v naší redakci speciální místo a to prostě proto, že jde o legendární závodní stroj určený pro běžný provoz. Současná generace pořád představuje starou školu, i když už třeba není nejrychlejší. A teď si představte, že vezmete techniku této legendy a narvete ji do určitě všem dobře známého Žigula. Ano, do takového toho socialistického auta, které brázdilo ve velkých počtech české silnice.

Přesně to se stalo v Rusku a výsledek je podle očekávání neuvěřitelný. Jenže cesta k funkčnímu autu byla poměrně dost komplikovaná, protože bylo potřeba udělat vůz o patnáct centimetrů širší tak, aby se tam vůbec vše vešlo. Techniku nakonec darovalo STI z roku 2007, a to od motoru, přes převodovku, části podvozku až po pohon všech kol.

Asi už tušíte, že to bude solidní raketa. Podle magazínu Tuning.life, který tohle monstrum představil, zvládne takto vyladěný Žigul stovku za 4,1 s. Jenže úpravy ještě nejsou u konce. Zatím má WRX STI zabalené do slavné Lady pouze 307 koní. Autoři projektu ale motor ještě nijak neupravovali. V plánu je výkon pět stovek koní. Jestli tohle dotáhnou do konce, asi si budeme muset udělat výlet do Ruska.