Volkswagen Passat: 4Motion je samozřejmostí, šestiválec ne

0

[av_gallery ids=’18597,18598,18599,18600,18601,18602,18603,18604,18605,18606,18607,18608,18609,18610,18611,18612,18613,18615,18616,18617,18618′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Passat se vyrábí od roku 1973, celkem vzniklo okolo 22 milionů aut. Osmá generace vypadá velmi dobře. Jak je u VW klasikou, nejde o revoluční proměnu designu. Ale změny některých linií, nová světla s LED vpředu i vzadu nebo masivní maska chladiče udělali z auta na oko hodnotnější vůz než v případě jeho minulé verze.

A to se měnila i velikost vozu. Auto je sice kratší (ale jen o pouhé dva milimetry), má nicméně větší rozvor. To přineslo více místa v kabině nejen pro lidi (+33 mm), ale i pro jejich náklad. Sedan pojme 586 litrů, kombi dokonce 650 l. Na svět přijdou obě dvě karosářské verze společně. Auto využívá navíc koncernovou platformu MQB, takže shodilo až 85 kg.

V nabídce bude celkem 10 motorů a všechny budou pro Passat nové. Půjde vždy o přeplňované čtyřválce buď TSI nebo TDI. Na šestiválec zapomeňte. Poprvé ale Passat vyjede jako hybrid. Půjde o kombinaci benzinového motoru 1.4 TSI s elektromotorem, kdy systém bude mít celkový výkon 211 koní. Výrobce slibuje, že auto ujede 50 kilometrů čistě na elektřinu. Hodnotu kombinované spotřeby ale zatím nezveřejnil. Odhaduje se 1,5 l na 100 km.

Nabídka zážehových motorů začíná jednotkou s výkonem 125 k. Dalším stupněm je TSI o výkonu 150 k s aktivní deaktivací válců. Přeplňovaný motor 1,4 litru s přímým vstřikováním benzinu zaujme svou spotřebou 4,9 l/100 km. Další výkonové stupně: 180 k, 220 k a 280 k.

TSI hybridní verze s možností vnějšího nabíjení dosahuje výkonu 156 k. Všechny motory TSI mohou být objednány s dvouspojkovou převodovkou. Modely s výkony 280 k a Passat s hybridním pohonem typu plug-in mají DSG sériově. Paleta vznětových motorů bude v době zahájení prodeje zahrnovat TDI o výkonu 150 k, které spotřebuje 4,1 l/100 km. Výkonnější turbodiesely budou nabízet 190 k a také nejsilnější variantu 240 k.

Palubní deska dostala design, který jde v ruku v ruce s byznysovým pojetím vozu. Většinu zákazníků Passatu totiž tvoří právě firemní klientela. Ta ocení decentní tvary, ale na pohled kvalitní materiály. Novinkou na palubě je možnost připlatit si za velký barevný displej, který nahradí klasické budíky otáčkoměru a rychloměru. Umožní řidiči zobrazit více informací nejen z palubního počítače.

Vůbec poprvé se v Passatu objeví také head-up displej. Ten do zorného pole řidiče může přesunout celou řadu užitečných informací, které si lze nakonfigurovat podle potřeby. Novinkou bude taká zábavní systém s dotykovou obrazovkou pro přehrávání médií nebo navigace. Umožní snadné připojení telefonu. Tablet nebo počítač půjde spárovat i pomocí Wi-Fi.

Auto se dostane do nabídky českého zastoupení Volkswagenu ještě tento měsíc. První modely vyjedou na české silnice na konci letošního roku.