Volvo XC90: Ukázalo architekturu plug-in hybridu

0

[av_gallery ids=’18621,18622,18623,18624,18625,18626′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Volvo XC90, které se po dlouhých letech objeví v nové generaci, bude mít v nabídce řadu motorů. Asi nejzajímavějším z nich je verze T8. Ta kombinuje benzinový čtyřválec s elektromotorem a možností dobíjení ze zásuvky. Výhodou tohoto systému by měl být vysoký výkon (400 k) a zároveň velmi nízká produkce emisí. Automobilce v měřícím cyklu NEDC vyšlo 60 g emisí CO2 na ujetý kilometr.

Pro běžnou jízdu je určen hybridní režim. V rámci tohoto režimu je využíván 2litrový čtyřválcový benzínový motor Drive-E s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem pohánějící přední nápravu v kombinaci s elektromotorem se silou 80 koní jenž bude pohánět zadní kola. Výsledkem je tedy pohon 4×4.

Toto řešení využívá kompresor, který se stará o výkon v dolním rozsahu otáček a dodává motoru přirozený charakter silného agregátu, zatímco turbodmychadlo zajišťuje mocný výkon ve vysokých rychlostech. Elektromotor pohánějící zadní kola zajišťuje okamžitý nástup točivého momentu.

Stisknutím tlačítka může řidič přepnout do tichého režimu Pure s nulovými emisemi – například při elektrické jízdě po městě s dojezdem přibližně 40 kilometrů. V případě potřeby je možné okamžitě přepnout zpět a využívat kombinovanou kapacitu benzínového i elektrického motoru, kdy vůz disponuje silou asi 400 koní a maximálním točivým momentem 640 Nm.

V přiložené fotogalerii si můžete prohlédnout detaily systému.