Fiat Panda 4×4: Oficiální představení

0

[av_gallery ids=’8690,8691,8692,8693,8694,8695,8696,8697′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Panda 4×4 pochopitelně vychází z dvoukolky, která je určená především do města. Rozvor 2300 mm s ní sdílí, ochranné plasty a světlost zvýšená o 4,5 cm pak znamenají větší vnější rozměry 3680 x 1670 x 1600 mm. Také rozchod kol se změnil o několik milimetrů: vpředu 1410 mm, vzadu rovných 1,4 m. Designéři v Fiat Centro Stile nadělili Pandě černé oplastování nárazníků, blatníků a prahů, kromě toho dostala ještě stříbrně lakované krycí plasty imitující kov na spodní straně nárazníků. Prolisy na spodku dveří nesou plastovou krycí lištu s logem 4×4.

Fiat také pro Pandu 4×4 zařadil do vzorníku dva nové laky – oranžový pastelový Sicilia a metalický olivově zelený Toscana. Pro 4×4 jsou navíc v sériové nabídce speciální patnáctipalcová litá kola obouvající celoroční pneumatiky o rozměrech 175/65 R15. Uvnitř pak Fiat přidal zeleně lakovaný panel palubní desky, speciální barevně sladěné čalounění sedadel se zvýšenou odolností (zelené, oranžové či béžové), kožené výplně dveří a dekory na sedadlech a novou přihrádku pod středovou konzolou. Ve standardní výbavě nechybí manuální klimatizace, rádio s přehrávačem MP3, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání a nastavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech.

Stálý pohon všech kol „Torque On Demand“ sestává ze dvou diferenciálů a mezinápravové elektronicky řízené spojky, která rozděluje točivý moment mezi obě nápravy podle potřeby. Standardem je stabilizační systém ESC s elektronickou náhražkou uzávěrky diferenciálu ELD, která přibrzdí prokluzující kola. Funkci lze manuálně aktivovat tlačítkem až do rychlosti 50 km/h. Přední náprava je typu MacPherson, zatímco zadní sází na jednoduchou, ale osvědčenou a prostorově nenáročnou torzní tyč. Panda 4×4 má pochopitelně upravenou charakteristiku tlumičů a odpružení s delším chodem.

V nabídce bude jeden zážehový a jeden vznětový motor: v případě benzínu padla volba na přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 63 kW (85 k), naftu zastoupí známý 1.3 Multijet II 55 kW (75 k). Oba jsou standardně vybavené systémem stop/start a spojené s šestistupňovou manuální převodovkou. Ta má zkrácený první rychlostní stupeň, který supluje redukci.

Nový Fiat Panda 4×4 se představí veřejnosti na autosalonu v Paříži koncem září, kromě něj má ještě Fiat pro svůj nejmenší model přichystané další dvě novinky. Mezeru mezi Pandou 4×4 a klasickou dvoukolkou vykryje Panda Trekking se zvýšenou světlostí, ochrannými plasty a upravenou kontrolou trakce, která zajistí lepší chování v terénu i s pohonem pouze přední nápravy. Druhou novinkou je Panda Natural Power s motorem 0.9 TwinAir 59 kW (80 k) upravená pro spalování jak benzínu, tak zemního plynu (CNG).