Mercedes-Benz 2012: facelift pro G a GLK

0

[av_gallery ids=’8768,8769,8770,8771,8772,8773,8774,8775′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Na rozdíl od některých jiných konkurentů, kteří nedávno prošli faceliftem, si omlazené GLK určitě s tím starým na silnici nespletete. Má nový design přední části, který koresponduje s aktuální generací modelu ML, přepracované jsou také zadní svítilny a celkově vůz už nevypadá tak hranatě. Působí moderněji, jednoduše řečeno – je hezčí.

V interiéru najdeme nové materiály, modernější volant, výdechy klimatizace ve stylu posledních Mercedesů (například B), na přístrojovém štítu se objevil nový barevný displej a především se do výbavy nastěhoval zástup asistentů známých z dražších modelů. Řeč je například o adaptivním tempomatu Distronic, aktivním parkovacím asistentu, hlídání jízdních pruhů nebo kamerovém systému, který dokáže zobrazit vůz z ptačí perspektivy. Řidič také nově může sledovat „eco displej“. Ten se zobrazuje na displeji palubního počítače a zobrazuje poměry akcelerace, jízdy konstantní rychlostí a brzdění motorem.

 

Stručně řečeno, GLK působí především svým interiérem velmi hodnotně. Jízda je tichá a komfortní, jak se na vůz značky Mercedes sluší a patří. Úpravám neunikl samozřejmě ani podvozek. Ten byl o 20 mm snížen, aby vůz nabídl lepší jízdní vlastnosti. Pořídit si ale můžete také takzvaný Offroad Engineering paket. Kromě ochrany podvozku dostanete pro změnu podvozek vyšší o 30 mm. Pokud se o své pěkné GLK nebudete bát, budete se divit, kolik toho v terénu zvládne.

Nabídka motorizací po faceliftu čítá celkem sedm položek. Role nejdostupnějšího připadla na 200 CDI BlueEfficiency (105 kW), nad ním stojí 220 CDI BlueEfficiency (125 kW), 220 BlueTec (125 kW), 250 BlueTec (150 kW), 350 CDI BlueEfficiency (195 kW) a absolutním vrcholem je 350 BlueEfficiency (225 kW). Kromě prvních dvou jsou všechny ostatní verze spojeny s pohonem 4Matic.

Forever Young

Spolu s omlazeným (nebo chcete-li novým) GLK přichází také upravená třída G. Musím uznat, že lepší slogan, pod kterým novinku prezentovat, než „Forever Young“ u Mercedesu vymyslet nemohli. Také v tomto případě se změn dočkal jak exteriér, tak interiér (například u G Professional najdeme přepracovanou zadní nápravu, airbag spolujezdce nebo kožené čalounění sedadel), ale nebudeme se zabývat maličkostmi. To nejpodstatnější totiž přichází od divize AMG.

 

Legendární „géčko“ přichází na trh v nových variantách G63 AMG a G65 AMG. Během prezentace ve francouzských alpách jsme dostali možnost vyzkoušet slabší verzi, i když slovo slabší zde opravdu není na místě. Dvakrát přeplňovaný osmiválec vyprodukuje rovných 400 kW a 760 Nm. Stovku zvládne za 5,4 s a maximální rychlost je elektronicky omezená na 210 km/h. V tabulkách najdete průměrnou spotřebu v kombinovaném cyklu 13,8 l/100 km, což je mírně řečeno trochu nereálné. Stručné jízdní dojmy jsou asi následující. Naprosto extrémní zvuk, spotřeba, která nezná mezí, absurdní zrychlení a prvotřídní výbava. Prostě u Mercedesu vzali SLS AMG a nacpali jej do krabice.

Tím ale nabídka třídy G nekončí. Na absolutním vrcholu stojí G65 AMG s dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem. Maximální výkon: 450 kW, točivý moment: 1000 Nm! Tohle auto jsme si bohužel vyzkoušet nemohli, ale ono není zas až tak úplně čeho litovat. Ačkoli má větší motor, ještě o něco brutálnější výkon a točivý moment, jízdně na tom o tolik lépe není. Stovku zvládne o jednu desetinku rychleji než 63 AMG a maximálku má elektronicky posunutou o 20 km/h. Samozřejmě v tomto případě nejde o jízdní vlastnosti, ale o to, že mám absolutní špičku a že mám peníze na údržbu a především palivo, které tohle monstrum spotřebuje.

Mimochodem základní pořizovací cena G63 AMG je necelých 140 000 euro. Za zrychlení o desetinku lepší a maximálku lepší o 20 km/h si připlatíte dalších 124 000 euro. Ale co, když na to někdo má peníze, absolutně rozumím tomu, proč si tohle auto pořídí. Ačkoliv někteří zlí jazykové tvrdí, že zvuk obřího motoru a celá ta paráda, kterou kolem sebe třída G v úpravě od AMG vytváří, se brzy omrzí, já vám mohu říci, že to není pravda. Tohle se prostě nikdy neomrzí.

Více se dočtete v letním dvojčísle 4×4 Automagazínu a také v připravovaném testu Mercedesu-Benz G63 AMG.