BMW řady 1: Nastupuje xDrive

0

[av_gallery ids=’9617,9618,9619,9620,9621,9622,9623,9624,9625,9626,9627,9628′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Pohon všech kol xDrive s viskózní spojkou bude nabízen pro tří- i pětidveřový hatchback od listopadu 2012. Prvními motorizacemi, s kterými bude možné jej objednat, budou 120d xDrive a vrcholná M135i xDrive. Novou základní motorizací se pak stane 114i – ačkoliv označení napovídá, že by mohlo jít o motor o objemu 1,4 litru, ve skutečnosti jde o podladěnou přeplňovanou jedna-šestku s nikterak oslnivými parametry. Maximální výkon 75 kW (101 k) nabídne mnoho dalších výrobců i bez přeplňování, točivý moment s maximem 180 Nm už je zajímavější. Akcelerace na stovku je záležitostí 11,2 vteřiny a nejvyšší rychlost činí 195 km/h. Účelem 114i je nízká spotřeba, která v kombinaci s šestistupňovým manuálem dosahuje 5,5 l/100 km. Spolu se superúsporným 120d EfficientDynamics je 114i jednou z verzí, ke kterým nelze přiobjednat osmistupňový automat ZF.

Pozn.: na fotografiích je zobrazené BMW M135i s pohonem zadních kol.