TomTom One IQ Routes: nejmenší z řady

0

[av_gallery ids=’8939,8940,8941,8942,8943,8944,8945,8946′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

A víte co, já vám výsledek testu prozradím hned takhle na začátku. Nový model TomTom je skutečně stejně schopný jako předešlé vyšší verze. Samozřejmě neobsahuje kromě navigace téměř nic, ale pro běžné použití to bohatě postačí. Jediným výrazným rozdílem se tak staly téměř až kapesní rozměry.

Na pohled je jasné, že výbava nebude příliš bohatá. Pouze jeden konektor miniUSB napovídá, že tady nejde o nějakou muziku, obrázky nebo dokonce video. Tady jde především o navádění z místa A do místa B. Zadní strana obsahuje držák EasyPort. Na těle přístroje je do něj vkusně zabudován reproduktor. Stále platí, že nasazování TomToma do držáku vyžaduje trochu cviku. Schválně jsem nechal tento úkol provádět neznalé osoby a výsledek byl pokaždé stejný. Napoprvé ho nesplnil vůbec nikdo. A stejně tak také platí to, že když už se to podaří, přístroj drží na okně jako přibitý.

Ihned po zapnutí malé novinky je znát, že minimalismus se nedotknul pouze vnějších rozměrů. Menu, které dostalo novou a lepší grafiku (i když na funkci to přílišný vliv nemá) v sobě ukrývá pouze dvě stránky. Inovované ikonky tak nabízejí klasické možnosti jako je zadávání adres, změna předvoleb a z těch speciálnějších jmenujme snad jen funkci “Pomoc“.

Srozumitelně

Samotný proces navigace je u značky TomTom na velmi vysoké úrovni. O srozumitelných pokynech a přehledné grafice jsme psali už několikrát. To samé platí také v případě základního a nejmenšího modelu. Jediný menší problém nastává během zadávání cíle do přístroje. Je zcela logické, že s malými rozměry jde ruku v ruce také zmenšený displej a tudíž menší ikony a tak dále. V případě psaní textu to pro uživatele znamená velmi malá políčka, na která se musí trefit a jak se ukázalo, občas na to byl můj prst až příliš tlustý.

To je ale z kritiky víceméně vše. Dále se už postupuje naprosto klasicky. Opět musíme pochválit inteligenci přístroje, neboť vám během prvních pár zadaných písmen nabídne většinou ten cíl, který požadujete. Proces zadávání adresy je tak velmi jednoduchý a rychlý.

Za jízdy vám, stejně jako v předchozích případech, velmi srozumitelně radí hlas, který si vyberete a který je navíc doplněný o přehlednou grafiku a potřebné údaje. Ty si navíc lze poupravit podle vašich představ. Během testu se TomTom ONE osvědčil a bez potíží absolvoval i delší tratě. Občas sice zazmatkuje a vehementně vás vede do uzavírky nebo (což se stalo na polských silnicích) vás bez ostychu pošle na silnici, kde je zákaz vjezdu. Musím konstatovat, že tyto události se staly až úplně na závěr naší zkušební doby a nebýt jich, pěji na model ONE v tomto článku ódy. Nic není bezchybné, to všichni dobře víme.

Malý a šikovný

Z dalších funkcí, které jsou podle nás zajímavé, jmenujme například návrhy na přestávky, upozornění na blízkost škol a nebo klasické upozornění na překročení maximální dovolené rychlosti. Opět se také osvědčil systém IQ Routes.

TomTom One IQ Routes se nám líbil tolik, že mu nakonec odpustíme jedno takové menší půlhodinové hledání signálu. Sem tam se zachová poněkud tupě, ale kladné schopnosti jednoznačně převyšují ty záporné.

Cena v e-shopech: 5 590 Kč

Plusy: Srozumitelné navádění, inteligentní nabídka cílů, kompaktní rozměry, přehledné menu.
Mínusy: Problémy s dotykem na to správné místo, občas až příliš dlouhé hledání signálu

TomTom One IQ Routes
Šířka / výška / tloušťka 92 mm / 78 mm / 25 mm
Hmotnost 148 g
Baterie / provozní doba Li-Ion / 3 hodiny
Paměť 2 GB flash

Obsah balení: Držák EasyPort, nabíječku do auta, dokumentaci, přijímač RDS-TMC.

Foto: Zuzana Procházková, TomTom