Majitel firmy Bushman: Defender je moje srdeční záležitost

0

Kdy jste se rozhodl založit firmu Bushman?
Bushman oslavil letos 15 let na českém trhu. Delší dobu jsem cestoval po vzdálených zemích, a tak vznikla myšlenka nabídnout i českým cestovatelům pohodlné a praktické oblečení pro volný čas a cestování. Tenkrát nám nikdo nevěřil, že o takové oblečení bude zájem.

Jaké byly vaše začátky?
Myšlenka byla jasná: připravit kolekce stylového oblečení, precizně zpracované, z materiálu, který je příjemný pro pobyt venku. Jako výchozí materiál jsme zvolili bavlnu v její nejkvalitnější podobě, s vysokou gramáží a v přírodních odstínech. První modely jsme tenkrát šili z technické bavlny, která byla v České republice dobře dostupná. Ekonomicky byly začátky velice těžké, ale firma přežila a získala si renomé nejen v České republice, ale i na Slovensku. V současné době se zaměřujeme hodně na export. Otevřeli jsme obchody v Bulharsku, Rakousku, snažíme se expandovat do dalších zemí, jako jsou SRN, Polsko, Rusko a Skandinavie.

Jaké jsou nyní vaše základní kolekce?
Samozřejmě je naší základní inspirací stále příroda. A bavlna – ta provází člověka již dlouhá tisíciletí. Přestože existuje řada syntetických materiálů, přírodní materiály, zejména bavlnu, nahradit nelze. V minulosti jsme se odklonili od původní myšlenky a nabízeli jsme více oblečení pro volný čas a do města než na cestování. V roce patnáctého výročí značky Bushman jsme se rozhodli pro návrat ke kořenům. Naše nová kolekce je zaměřena více prakticky nebo chcete-li outdoorově s důrazem zejména na cestování. Abychom tuto změnu co nejvíce podpořili, zvolili jsme pro nový trend i nové označení – Bushman expedition outfitters.

O vás se ví, že jste velký fanoušek vozů Land Rover. Ještě stále jezdíte s Defenderem?
Ano, již jedenáct let vlastním Land Rover Defender 110, ale na expedice již nemám čas, i když Defender, to je moje srdeční záležitost. Před pár lety jsem se odstěhoval na venkov, téměř na samotu a tak je vůz s pohonem 4×4 často nutností. Pro běžný provoz používám Land Rover Discovery 4. Auta 4×4 a oblečení Bushman k sobě neodmyslitelně patří. Každý, kdo vlastní vůz 4×4, si aspoň někdy chce vyzkoušet tu správnou expediční atmosféru. Naše oblečení je na takové akce přímo ušité.

Spolupracovali jste s Unicef na projektu Water for Africa. Byl projekt úspěšný?
Tento projekt vnímáme jako velmi úspěšný. Z každého prodaného trička BUSHMAN ze speciální edice jsme věnovali  100 Kč. Dalších 10 % putovalo na podporu UNICEF z prodeje vybraných  doplňků. Za dobu trvání kampaně, tj. od 15. října do 23. prosince 2012, se v obchodní síti  BUSHMAN prodalo 1494 triček a 2734 doplňků. V rámci kampaně WATER FOR AFRICA  se tak podařilo získat prostředky pro UNICEF v celkové výši 234 905 Kč.  Poděkování patří všem zákazníkům, kteří si tričko nebo doplněk BUSHMAN z  limitované edice zakoupili a přispěli tak na vyčištění 9 396 520 l vody v  Africe. Vzhledem k velkému úspěchu máme zájem o spolupráci s UNICEF i do budoucna a stejný zájem o podobný typ projektu projevili také naši zahraniční  partneři.

Kdy plánujete představit novou  kolekci? Co se chystá pro tento rok?
Celou kolekci pro jaro/léto 2013 představíme na přelomu února a března. Nové modely samozřejmě navazují na tradici a  filozofii značky BUSHMAN. Typické přírodní tóny letos doplní žlutá,  oranžová a bílá barva, dámskou kolekci BUSHMAN na jaře oživí  odstíny meruňkové a limetkové. Novinkou je i linie BUSHMAN Classic, ve  které zákazníci najdou oblíbené a časem prověřené  modely.

Loni jste se inspirovali při  tvorbě nové kolekce Afrikou. Bude hrát Afrika v nové kolekci taky svou  roli?
Ano, určitě. Afrika coby ideální země pro  expedice, dobrodružství a  cestování bude hrát vždy roli při hledání inspirace pro naši  kolekci oděvů a doplňků  BUSHMAN

Vaše prodejny jsou na principu  frančízy – kolik máte celkem prodejen a jak se tento způsob osvědčil?
V České republice máme celkem 24 prodejen, z  toho 9 vlastních a 15 franšízových prodejen. Způsob franšízingové spolupráce se nám  dlouhodobě osvědčuje. Samozřejmě (a dnes víc než jindy) záleží na volbě  správného obchodního partnera. Obchodní síť jsme touto cestou rozšířili v  loňském roce o Bulharsko a Rakousko, kde byly otevřeny první značkové  prodejny.”