Infiniti FX37S: švihák s japonskými geny

0

[av_gallery ids=’3388,3408,3407,3406,3405,3404,3403,3402,3401,3400,3399,3398,3397,3396,3395,3394,3393,3392,3391,3390′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Tentokrát jsem k testu dostal verzi se základním motorem označenou Infiniti FX37S. Ono ale domnívat se, že základ bude nějaké „ořezávátko“, by bylo velkým omylem. Crossover totiž pohání atmosférický šestiválec VVEL s objemem 3,7 litru a výkonem 235 kW (320 koní). Zní vám to povědomě? Máte pravdu. Nissan, mateřská automobilka značky Infiniti, používá tento povedený motor s drobnými úpravami hned v několika vozech. Nejvýraznějším z nich je asi drsný sporťák Nissan 370Z. A když budete mít pod kapotou geny z takového auta, slibuje to zajímavý řidičský zážitek.

Vždy, když jsem se s tímto motorem setkal, byl jsem nucen konstatovat, že jde o jeden z nejlepších šestiválců současnosti. Atmosférické jednotky si totiž běžně libují ve vyšších otáčkách (příkladem budiž osmiválec v Porsche Cayenne S, jehož test najdete v tomto čísle), V6 od Nissanu má ale chuť do práce v celém spektru. Maximální točivý moment 360 Nm sice leží ve vysokých 5200 ot/min, než se k němu dostanete, nepřijde vám pohonná jednotka o nic slabší. Výkonnostní křivka pak vrcholí v 7000 otáčkách, kam má cenu šplhat zejména kvůli pěknému zvukovému doprovodu, který šestiválec spolu se všemi svými koňmi dodává.

Automat

Velmi pozitivní dojmy ve mně zanechala i sedmistupňová automatická převodovka. Je vidět, že Infiniti v nové generaci udělalo značný pokrok. Starý automat býval dost pomalý, špatně četl přání řidiče. Tento ale s prodlevou nemá žádné potíže a nezklamal ani při „odezírání“ mého jízdního stylu. Během klidné jízdy probíhají změny převodů příkladně hladce, ve sportovním režimu posílá motor až k omezovači, pak bleskově zařadí vyšší převod. Podřazení doplněné o nezbytný meziplyn zase přichází v pravou chvíli. Pokud se vám zachce, můžete řadit i klasickými pádly pod volantem, které nejsou na rozdíl od některých konkurentů vyrobeny z plastu, ale hořčíku. Pocitově mi ale přišlo, že v manuálním režimu jsou reakce převodovky na mé pokyny pomalejší, takže jsem brzo pádla nechal být a vrátil se zpět do spokojené práce s automatem.

Převodovka tedy s motorem spolupracuje na výbornou. A to přináší hned několik zajímavých parametrů. Ačkoliv Infiniti FX37S váží něco málo přes dvě tuny, ručička na tachometru dokáže překonat stovku za 6,8 sekundy. Maximální rychlost 233 km/h pak není vůbec nereálná a lze jí dosáhnout poměrně brzy a bez větších problémů. Příjemnou zprávou je ale také fakt, že automat nechává motor za klidné jízdy v nízkých otáčkách, při dodržování dopravních limitů (a že to bude těžké!) točí agregát jen minimálně. Výsledkem je přijatelná spotřeba okolo 11 litrů benzínu na 100 km. Ve městě je třeba počítat zhruba se 16 litry, stejně tak při sportovní jízdě. I v tu chvíli se ale o slušný dojezd postará 90 litrová nádrž.

Infiniti FX37S rozhodně nepatří do terénu a naznačuje to nejen celková stavba vozu, ale i nastavení pohonu všech kol. V základním režimu totiž veškerá síla směřuje na zadní kola. Přední se připojí, až pokud je to potřeba k hladkému průjezdu zatáčkou nebo v krizové situaci. Pokud byste se přece jen dostali k překonávání složitější nástrah přírody, přijde vhod tlačítko s výstižným nápisem „SNOW“, jenž automaticky nastaví rozložení síly v poměru 50:50.

Nečekaná zábava

Díky takto fungujícímu pohonu se z Infiniti FX37S stává velmi zábavné auto. Při drsnější jízdě vám dokonce dovolí mírné ustřelení zádi, odvážnější řidiči můžou navíc vypnout ESP. K tomu všemu dobře hraje příkladně pevný podvozek, který auto drží v zatáčkách, zároveň ale zachovává vysokou míru komfortu. Nemá problém žehlit i horší nástrahy českých silnici, a to jsem se bál, že mi standardně dodávaná kola velikosti 21 palců dají o sobě hodně znát. Do toho všeho přichází ještě řízení, které je ideálně strmé, zachovává si ale dobrou citlivost. Klikatá okreska tak bude s Infiniti FX37S vždy vítaným požitkem.

Potud tedy jízdní dojmy, pojďme si ale ještě připomenout, jak Infiniti vypadá, protože to hraje velkou roli v jeho osobnosti. Oproti klasickým SUV působí přikrčeným dojmem. Má to za následek dlouhá kapota a čelní sklo položené pod malým úhlem. S jemným tvarováním vozu dobře kontrastuje agresivní příď se zamračenými světlomety a maskou chladiče zdobenou vlnitými příčkami.

Uvnitř interiér potěší nejen prostorností, ale i důrazem na detail a luxus. Sedadla patří k naprosté špičce, vypadají perfektně a také jsou velmi pohodlná. Palubní deska je přehledná, škoda jen, že mnoho ovladačů znám z obyčejných Nissanů. Pocit luxusu podtrhují ručičkové hodinky. Na rozdíl od modelové řady G se při elektrickém nastavování volantu nehýbe kaplička s přístroji. Ty jsou velmi dobře čitelné díky barevné grafice, při jízdě v noci ale musíte manuálně snížit jejich zářivost. Palubní počítač se trochu nepříjemně ovládá tlačítky na pravé straně krytu budíků, což je pozůstatek z působení Infiniti na americkém trhu. Vše ale vynahrazuje volant sportovní velikosti, který výjimečně dobře padne do ruky.

Infiniti FX37 má navíc ještě jeden trumf v podobě lákavé ceny. Model začíná na částce 1.437.000 korun, v testované verzi S pak 1.506.900 korun. Za tu cenu ale dostanete bohatou výbavu, kterou byste museli u konkurence zaškrtávat v ceníku příplatků. Mám na mysli například systém kamer, které poskytují pohled na auto ze všech úhlů (velmi příjemná věc při parkování), navigaci s 30 GB diskem nebo bixenonové adaptivní světlomety. Infiniti ukazuje, že své místo na evropském trhu dokáže nejen obhájit, klidně by mohlo v blízké budoucnosti ještě pěkně „zatopit“ svým soupeřům.

Plusy: vzhled, výbava, motor a převodovka
Mínusy: malý kufr, ovládání palubního počítače

Motor: zážehový atmosférický šestiválec
Objem: 2696 cm3
Výkon: 235 kW (320 k) při 7000/min
Točivý moment: 360 Nm při 5200/min
Převodovka: 7stupňová automatická
Rychlost: 233 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,8 s
Spotřeba (město/mimo město/komb.): 16,8/9,4/12,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 11 l/100 km
Rozměry: 4 870 × 1930 × 1680 mm
Rozvor: 2890

Základní cena: 1 506 900 Kč

Foto: Zuzana Procházková