Infiniti G37x: Japonec z plakátu

0

[av_gallery ids=’3410,3411,3412,3413,3414,3415,3416,3417,3418,3419,3420,3421,3422,3423,3424,3425,3426,3427,3428,3429′ style=’thumbnails‘ preview_size=’portfolio‘ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb‘ thumb_size=’square‘ columns=’5′ imagelink=’lightbox‘ lazyload=’deactivate_avia_lazyload‘]

Infiniti, luxusní odnož japonské automobilky Nissan, se na našem trhu stále ještě pomalu zabydluje. Před jejím příchodem bylo možné tu a tam potkat velký crossover Infiniti FX, který si nechali lidé individuálně přivézt z USA, kam byla značka primárně zaměřená. Ani po vstupu do Evropy se nic drasticky nezměnilo a modely FX u nás stále převažují, občas potkáte také menší EX. Sedan G37, přesněji jeho provedení s pohonem všech kol G37x jsem ale ještě neviděl. A přitom v sobě skrývá docela slušný potenciál.

Podobně jako je tomu třeba u Lexusu IS, designéři netlačili příliš na pilu. Nehledejte proto LED světla pro denní svícení ani hranaté tvary. Infiniti G37x je spíše produktem tradičního japonského pojetí vzhledu a mezi evropskou konkurencí působí neokoukaně. Otázkou zůstává, zda se vám jeho oblé křivky, do boku zasahující světla a echt japonská záď budou zamlouvat. Mě nechává docela chladným, ale kamarád konzumující hluboko do noci anime na něm mohl oči nechat.

Ano, je to Nissan

Uvnitř vozu vás obklopí luxus, ale poměrně střízlivý. A tak trochu si začnete uvědomovat, že tohle je prostě luxusní Nissan. Na palubní desce jsou stejné ovládací prvky, stejná navigace. Ale vše je zpracováno lépe. Minimálně na úrovni Murana. Mám na mysli nejen slícování, ale i samotnou kvalitu materiálů. Testovací auto navíc zdobila decentní kombinace béžové kůže a hnědého dřeva. Pocit pětihvězdičkového standardu mají dodávat ručičkové hodinky uprostřed palubní desky. Sportovní charakter zase podtrhují přístroje v kapličce, která se nastavuje spolu s volantem. Takže je máte pořád dobře na očích.

Infiniti vede ve zpracování sedaček. Perforovaná kůže umožňuje výkonné vyhřívání v několika stupních, je voňavá a pohodlná. Samotný tvar se povedl na jedničku – podrží vás v nejostřejších zatáčkách, zároveň ale není příliš vyostřený. Vyšší osoby by uvítaly více místa nad hlavou, které ještě trochu ukrojilo elektrické střešní okno. Vzadu je místa pro dva cestující dostatek, pocitově je před koleny více prostoru než v BMW řady 3. C-klasse ze Stuttgartu je na tom podobně. A zavazadelník? Objem 450 litrů není z největších a zúžený nákladový prostor mu nepřidává. Golfový bag se sem ale vždycky vejde.

Ticho a pak orchestr

Na menší rozměry ale rychle zapomenete, když spustíte kouzelnou skříňku, kterou Infiniti G37x skrývá pod kapotou. Jak označení napovídá, jde o 3,7 litrový vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 320 koní. Ano, podobný motor se montuje třeba do sporťáku Nissan 370Z. A teď ho máte k dispozici v luxusním sedanu.

Rozhodně ale od motoru nečekejte dramatickou zvukovou kulisu. Kdepak, odhlučnění pohonné jednotky je na nejvyšší úrovni, přece jen si asi většina zákazníků za své peníze přeje maximální komfort cestování. Výsledkem je to, že zhruba do poloviny otáčkového spektra o motoru nevíte, můžete se spolujezdcem v klidu šeptat. Jakmile se ale bestie probudí, předvede parádní muziku. Přesně takovou jakou očekáváte od povedeného atmosférického šestiválce. Je to velké uspokojení. Trvá zhruba od 4000 otáček přes 5200 (vrchol točivého momentu 360 Nm) až vysoko do 7000 otáček za minutu, kde dostanete maximální výkon. Nádhera! To musíte slyšet na vlastní uši!

Při takovém orchestrálním projevu dostane leckdo chuť na trochu sportovního svezení. Tvrději naladěný podvozek mu v tom rozhodně bránit nebude a při průjezdech ostrými zatáčkami ho v klidu podrží. Stejně tak motor svým rovnoměrným tahem přispívá k překonání stokilometrové hranice za 5,9 sekundy, přičemž lze na dostatečně dlouhé rovince letět až 250 km/h.

Automat nestíhá

Škoda jen automatické převodovky. Sedmikvalt funguje sice pohodově, když není kam spěchat, jakmile toho ale začnete chtít víc, ztrácí se a nestíhá. Ničemu moc nepomůžou ani páčky pod volantem, při jejich používání je prodleva ještě delší. Automat také zpomaluje reakce plynu a musíte si zvyknout na to, že je potřeba si prostě chvíli počkat. Pokud tedy budete své Infiniti G37 využívat hlavně při ostřejší jízdě, stojí za to se zamyslet nad levnější manuální převodovkou. K ní ale není k dispozici pohon všech kol.

A když už jsme u něj, musím poznamenat, že funguje výborně. Tedy, jak to říct. Funguje výborně proto, že zůstává většinu času vypnutý.  Síla se totiž přenáší halvně na zadní kola a ta přední se připojí až v opravdu krizových situacích. To hraje do karet zábavnému pojetí cestování, kdy si můžete dovolit trochu uklouznutí v zatáčkách. A to znamená jedno: kinedril pro posádku a velký úsměv pro řidiče. Pohon 4×4 lze tlačítkem připojit i na stálo. Ale kdo by to dělal?

Odkud přijdou?

Vás, kteří byste se chystali přejít k Infiniti od BMW, musím varovat před řízením. Je pravda, že je příkladně strmé a přesné. Posilovač je ale oproti mnichovským zvykům o dost volnější a nemusel by vyhovovat. Je to však věc zvyku, pokud se s ním sžijete, vadit vám nebude. A jestli třeba hodláte přejít z nafty na benzín, pak by vás mohla nemile překvapit spotřeba. Ta se v průměru pohybuje mezi 11 a 12 litry benzínu na 100 km, při rychlejší jízdě ale v klidu vyskočí k osmnácti. Na tak silný šestiválec je to podle mě odpovídající.

Rozhodně neočekávám, že zákazníci střední prémiové třídy od BMW nebo Mercedesu budou hromadně migrovat k Infiniti. Tahle značka prostě na našem trhu bude vždycky menším hráčem. O to víc by ale mohla přitahovat individualisty, popřípadě fanoušky japonských komiksů. A dobře je na tom i cenově. Model G37 koupíte od 1.058.400 korun. Verze x s automatem stojí o 100 tisíc víc. Za BMW 335i xDrive dáte v základu 1,2 milionu, Mercedes-Benz C350 ještě o 30 tisíc víc. A to nemluvím o tom, že je třeba u mnichovského zástupce dokupovat celou řadu příplatkové výbavy, která je v Infiniti samozřejmostí. Takže hurá k Infiniti, tedy pokud ještě cestou nepotkáte Lexus.

Základní cena v provedení G37 AT: 1.116.900 Kč
Cena v provedení C37x AT:  1.167.300 Kč

Objem motoru    3696 ccm
Maximální výkon    235 kW (320 k) při 7000 ot/min
Maximální točivý moment    360 Nm při 5200 ot/min
Převodovka    7stupňová automatická
Maximální rychlost    250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h    5,9 s.
Udávaná spotřeba město    15,6 l/100 km
Spotřeba mimo město    8,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba    10,9 l/100 km
Spotřeba během testu    12 l/100 km
Provozní hmotnost    1801 kg
Délka / výška / šířka    4780 mm / 1470 mm / 1770 mm
Rozvor    2850 mm
Zavazadelník / po sklopení    450 l / –

Foto: Matěj Vaněček