Velikostně se Qashqai příliš nezmění, i v druhé generaci můžeme počítat s prostorným pětimístným modelem a prodlouženou sedmimístnou verzí +2. Hlavní důraz bude kladen na kvalitnější zpracování interiéru a lepší materiály. Podle Andyho Palmera bude nový Qashqai prvním modelem Nissanu, který v interním hodnocení kvality obdrží šestku, tedy nejvyšší ohodnocení.

Co se motorů týče, Qashqai vsadí na downsizing a zážehovou jedna-šestku tak nahradí přeplňovaný 1.2 TCe od aliančního partnera Renaultu. Jeho parametry by měly být 84 kW (114 k) a 190 Nm při kombinované spotřebě 5,6 l/100 km. Těžiště naftových motorů budou tvořit 1.5 dCi a zejména nový 1.6 dCi 96 kW (130 k), který jsme už prověřili v březnovém čísle 4×4 Automagazínu. Také zde lze čekat mezigenerační snižování spotřeby. Hybridní varianta z konceptu Hi-Cross kombinující přímovstřikový zážehový dvoulitr a elektromotor s bezestupňovou převodovkou XVT by se později měla stát vrcholem nabídky.

Nová generace Qashqaie přijde na trh v roce 2014 a měla by zůstat hlavním tahounem prodejů Nissanu.