Audi RS5 v prodeji, dva miliony nestačí

0
Static photo, Colour: Sonoma Green Metallic

Audi RS 5 Sportback lze již objednávat a u prodejců bude k dispozici od poloviny roku 2019. Vstupní cena 2 313 900 Kč je shodná pro karosářské verze Coupé i Sportback. Po kapotou bude tepat dvojitě přeplňovaný šestiválec 2.9 TFSI s výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 600 N.m

Příď zdobí široká, nízká maska chladiče Singleframe s matně černým nápisem quattro a mimořádně velké otvory pro přívod vzduchu se specifickými voštinovými mřížkami RS. Typický difuzor RS, výfuková soustava RS s oválnými koncovkami a spoiler dodávají sportovní charakter zádi. RS 5 Sportback je sériově vybaven 19“ kovanými koly, na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku 20 palců. Zákazníci si mohou nový model RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety, které zahrnují leskle černé nebo matně hliníkové doplňky, resp. díly z uhlíkového kompozitu. Exkluzivně pro Audi RS 5 se dodává metalický lak v odstínu zelená Sonoma.

Funkčně vybavený interiér nového modelu Audi RS 5 Sportback je zcela černý a nabízí dostatek prostoru pěti cestujícím. Detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa s kosočtvercovým prošíváním, a multifunkční sportovní volant RS s dole zploštělým věncem obšitým kůží, umocňují sportovní charakter pětidveřového supersportovního kupé.

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k). Maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici od 1900 do 5000 otáček za minutu. Audi RS 5 Sportback zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a na přání dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Engine

Osmistupňová převodovka tiptronic se vyznačuje sportovním charakterem a optimalizovanou rychlostí řazení. Hnací síla motoru 2.9 TFSI je dále přenášena trvalým pohonem všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Dojde-li na jedné nápravě k prokluzu kol, je velká část hnací síly okamžitě přenesena na druhou nápravu – až 70 procent dopředu, nebo až 85 procent dozadu. Na přání je možné mít sportovní diferenciál se specifickým nastavením RS.

RS 5 Sportback se sériově dodávaným sportovním podvozkem RS má o 7 mm nižší světlou výšku v porovnání s modelem Audi S5 Sportback. Audi Sport nabízí jako alternativu sportovní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control (DRC), keramickými brzdovými kotouči a dynamickým řízením se specifickým nastavením RS.