Minulý rok přišel na trh Volkswagen Amarok a postupem času se ukazuje, že německý pick-up se povedl více než dost. Je velmi zajímavé sledovat a porovnávat jej s nově příchozími generacemi dalších konkurentů (když to vyjde, uspořádáme i klasický srovnávací test). Po dvojici Ford Ranger / Mazda BT-50 se na trh chystá také dvojice Isuzu D-Max / Chevrolet Colorado. Pokud vás zajímá právě Isuzu, těšte se na letní dvojčíslo 4×4 AM, kde si jej podrobněji představíme v rámci prvních jízdních dojmů. Teď to vezmeme velmi stručně.
Isuzu D-Max má nový design a také v tomto případě byl vytvářen s ohledem na aerodynamiku (stejně jako u Fordu Ranger). Oproti předchozí generaci je vůz větší, což vynikne naplno při pohledu z boku. D-Max je velmi dlouhý a svou délkou přesahuje dokonce i Toyotu Hilux. Na výběr bude klasicky trojice kabin, přičemž ta prostřední nabídne vzadu protisměrně otevírané dveře, což u minulé generace nebylo. Zájemci mohou vybírat z trojice úrovní výbavy, které na první pohled poznáte podle velikosti kol nebo v případě té nejvyšší také podle nášlapů pod prahy. My jsme sedli za volant auta, které dostalo prostřední výbavu Custom.
V interiéru vládnou plasty, a co si budeme povídat, přeci jen oproti Amaroku nebo novému Rangeru vypadá trochu levněji. Zpracování ovšem není vůbec špatné, sedadla pohodlná a bez problémů lze cestovat také ve druhé řadě, kde je spousta místa pro nohy a opěradlo umístěné v rozumném úhlu.
Pod kapotou je turbodiesel 2.5 l s maximálním výkonem 120 kW. Nečekejte dechberoucí dynamiku jízdy, ale autu bohatě postačí. Co se kultivovanosti týče, příliš neztrácí na zavedenou konkurenci. Spotřeba se během krátké jízdy pohybovala kolem devíti litrů, nutno ale podotknout, že testovací kousek je jeden z několika prvních, které se dostaly do ČR, a v době testu měl najeto necelý 400 km. Na terénní pick-up se chová D-Max až nadprůměrně pohodlně, otázkou ale samozřejmě zůstává, kolik toho zvládne odvézt na své korbě.
Přesný ceník v tuto chvíli ještě v ruce nemáme, ale máme zatím předběžnou informaci o tom, že základní verze s dvojitou kabinou vychází bez DPH na cenu přes 600 000 Kč, což není zrovna málo. Isuzu ale slibuje hned od začátku zajímavé programy slev, tak uvidíme, jak nakonec bude D-Max přesně cenově vycházet. Více se dočtete v letním dvojčísle 4×4 AM, které vychází 4. července.