Výkonem si jsou 3.0 TFSI a 3.0 TDIR skoro kvit, benzín má 228 kW (310 k), diesel 230 kW (313 k). V točivém momentu je ale propastný rozdíl: TDIR disponuje mamutími 650 Nm, zatímco TFSI schází skoro 30 procent – jeho maximum je 420 Nm, třebaže rozložených do širšího spektra otáček. K benzínovému motoru dostanete navíc sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku S-tronic, zatímco osmistupňový tiptronic dieselu (výrobce ZF) je neznatelně pomalejší, ovšem řadí přece jen plynuleji.

Potenciál pro zábavu za volantem tu rozhodně nechybí ani v jednom případě, řízení se citelně vylepšilo a motor posunutý nad přední nápravu spolu s upraveným středovým diferenciálem Torsen, který standardně posílá na zadní kola 60 % točivého momentu, přinesly o třídu lepší jízdní vlastnosti. BMW pětkové řady by se o svou prémiovou pozici mělo začít obávat. Allroad přidává ještě vzduchový podvozek, který lze o 10 mm snížit pro lepší aerodynamiku ve vyšších rychlostech, nebo až o 35 mm zvednout, pokud se náhodou vydáte na nějakou tu polňačku.

Celý test i to, kdo nakonec v klání zvítězil, si přečtete v říjnovém čísle 4×4 Automagazínu.