Range Rover je pro mnoho lidí ikona. Aristokratický automobil kombinující výborné schopnosti v terénu a maximální luxus na silnici. Nová generace jde ještě o kousek dále. Chce být mimo silnici ještě lepší, zároveň ale hodlá nabízet větší luxus. A to až v takové míře, že cílí na zákazníky toužící po autech typu Bentley.

Jaká je realita? V Maroku jsme vyzkoušeli všechno od písečných dun, přes ostré kameny, prašné cesty až po dálnici. Mimochodem vše na jedné sadě silničních (!) pneumatik. To, s jakým přehledem nový Range Rover překonává překážky, je bez přehánění skoro až neuvěřitelné. Člověk sedí v luxusním interiéru a jakoby mimochodem projíždí bláto, písek, vodu… Kromě zařazení redukce nemusí dělat vůbec nic, protože systém Terrain Response 2 dostal automatický režim a sám vybírá to nejlepší nastavení pro konkrétní situaci.

Naopak při běžné jízdě oceníte velmi citlivé řízení, na které si budete muset chvilku zvykat, a především precizní odhlučnění. Při dálniční 130 km/h proniká do interiéru jen minimální hluk a samotná automobilka uvádí, že v tomto ohledu je Range Rover dokonce lepší než kdejaká luxusní limuzína.

Kompletní článek včetně technických detailů si můžete přečíst v prosincovém vydání 4×4 AM, které je aktuálně v prodeji.