Při představení nové generace luxusního top manažerského sedanu Mercedes-Benz S jsme si říkali, jak dlouho to bude trvat, než se dočkáme také varianty s pohonem všech kol 4Matic. Čekání je u konce a pohon všech kol se do královského Mercedesu dostává hned v doprovodu nejsilnější varianty. Přivítejte Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic.

Auto, které prošlo rukama úpravců z Affalterbachu žene kupředu dvakrát přeplňovaný benzinový osmiválec vybavený přímým vstřikem. Z objemu 5,5 litru je schopen poslat na všechna čtyři kola stádo čítající 577 koní (430 kW). Maximum točivého momentu má hodnotu rovných 900 Nm. Jde tak o nejsilnější verzi motoru řady M157. Dokonce svým výkonem překonává i špičkový E63 AMG S. Esko slibuje, že se dokáže prohnat kolem stokilometrové hranice už za 4 sekundy po startu.

Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic je dalším z řady modelů AMG, které přijímají pohon všech kol za standardní součást své výbavy. Systém je nastaven na sportovní notu, to je jasné. I proto je točivý moment rozdělen mezi obě nápravy v poměru 33:67. Systém 4×4 přidá na hmotnosti okolo 70 kg, přesto novinka váží zhruba o metrák méně než její předchůdce.

O řazení se stará proslulá blesková převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT se sedmi rychlostmi. Samozřejmostí je plně manuální režim, takže řidič musí opravdu umět s řazením pracovat. Je tu také systém start-stop, jak si dnešní ekologický přístup žádá. Naštěstí lze ale vypnout. Nebyl by to pořádný Mercedes-Benz bez vzduchového podvozku AIRMATIC.

Z hlediska vzhledu je jasné, že se bude model AMG odlišovat od běžných verzí hlavně agresivnějším pojetím. Řeč je třeba o přením nárazníků, pořádných koncovkách výfuků, kolech a řady plaketek s nápisem AMG v interiéru. Nejzajímavější je asi logo firmy vyražené přímo na středové loketní opěrce.

Mercedes-Benz S 63 AMG 4Matic se veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu. Bude ho doprovázet samozřejmě suita dalších motorizací včetně hybridních verzí. Autosalon startuje už na začátku září.