Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé má pod kapotou pořádný reaktor. Jeho 5,5 litrů objemný osmiválec je vybaven přeplňováním a dosahuje výkonu 585 koní. Ještě větší dojem na nás ale udělala až absurdně vysoká hodnota točivého momentu 900 Nm! Není divu, že se kromě pohonu zadní nápravy nabízí i systém 4×4 zvaný u Mercedesu 4Matic.

Pohon všech kol rozděluje točivý moment mezi obě nápravy ve stálém poměru 33:67, takže bude o zábavu podobnou zadokolce postaráno. Ale když jde o zrychlení, bude se přenos na všechny čtyři kola zaručeně hodit. Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé překoná stovku za 3,9 sekundy. To je o čtyři desetiny rychleji než s poháněnou zadní nápravou. Škoda, že omezovač zasahuje tradičně v 250 km/h.

Samozřejmostí u vozů AMG je už automatická převodovka AMG Speedshift MCT se sedmi stupni a třemi jízdními režimy. Auto je dokonce ve standardu vybaveno systémem start-stop a splňuje emisní normu Euro 6, která vejde v platnost letos na podzim. Udávaná kombinovaná spotřeba je 10,1 litru benzinu na 100 km. Vsadíme se ale s vámi, že pokud se nám dostane do rukou, tak to nebude náš případ.

Auto s pohonem všech kol dostane vzduchový podvozek Air Matic. Na palubě jsou také aktivní stabilizátory a nastavitelné tlumiče ADS Plus. Zvenčí Mercedes zaujme sportovním nárazníkem. Kola o velikosti až 20 palců nebo čtveřice mohutných výfuků na zádi jsou klasickým poznávacím znamením. Uvnitř zase bude na mnoha místech vyraženo logo AMG.

Mercedes-Benz S Coupé se poprvé předvedl jako koncept na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Netrvalo dlouho a už sériový model si odbyl svou premiéru na autosalonu v Ženevě. Model AMG se ukáže v dubnu v New Yorku. Záhy se začne prodávat v Evropě.