Mercedes-Benz Sprinter přijel před nedávnem s faceliftem, který přinesl nejen lehkou změnu designu, ale i nový motor. A teď přichází na řadu pohon všech kol. Ten se dá připojit k řadovým naftovým čtyřválcům s výkonem 129 a 163 koní, k dispozici ale bude také se špičkovým třílitrem V6 BlueTec o výkonu 190 koní. Pohon všech kol bude dostupný pro karosářské verze s dlouhým i krátkým rozvorem i ve všech třech výškách střechy. Čtyřkolku uděláte z dodávky i vozu pro převoz lidí.

Pohon všech kol na palubě Sprinteru má ale svá specifika. Auto je standardně poháněno pouze na jednu nápravu, 4×4 lze zapojit jen v rychlostech do 10 km/h, nebo ještě lépe když auto stojí. Systém využívá 4ETC (elektronický trakční systém) a síla je mezi kola rozdělena v poměru 35/65 procent. Na palubě ovšem nechybí ani redukční převodovka pro složitější terén nebo systém pro sjíždění kopců.

Aby auto lépe překonávalo nástrahy terénu, má zvýšený podvozek a to rovnou o 110 mm vpředu a 80 mm vzadu. To znamená, že se může pochlubit nájezdovými úhly: 28 stupňů vpředu a 27 stupňů vzadu. Přechodový úhel má v případě krátkého rozvoru hodnotu 25 stupňů. S autem je možné také pohodlně přebrodit řeku až do hloubky 610 mm.

Mercedes chce prodat ročně okolo 2000 kusů Sprinteru 4×4. Jeho hlavními trhy jsou Německo, Švýcarsko, Austrálie, Rakousko, Francie, Velká Británie, Holandsko a Finsko. O Česku nepadla zatím zmínka. Pohon všech kol přidá na německém trhu 8391 eur bez daně (226 tisíc korun), za redukční převodovku se platí další 534 eur bez daně, tedy asi 14 tisíc korun.