BMW začalo v roce 2013 prodávat řadu 3 v pětidveřovém provedení Gran Turismo. Nyní se objevila v modernizovaném provedení, které přináší jemné retuše karoserie a hlavně nové pohonné jednotky.
BMW GT 3 má oproti běžné trojce prodloužený rozvor o 11 cm, přičemž na délku měří o 20 centimetrů více. Z toho těží posádka, které nechybí prostor. Lepší je i výhled, například řidič sedí za volantem téměř o šest centimetrů výše.
BMW řady 3 Gran Turismo bylo prvním vozem značky, který je vybaven aktivním zadním spoilerem, a touto technickou specialitou disponuje i omlazená generace. Spoiler se aktivně vysouvá ve chvíli, kdy automobil překročí rychlost 110 km/h. Vysunutý spoiler snižuje vztlak na zadní nápravě o 60 % a umožňuje Gran Turismu dosahovat aerodynamických kvalit BMW řady 3 Sedan. Jakmile rychlost vozu klesne pod 70 km/h, spoiler se opět automaticky zasune a je téměř neviditelný. V případě potřeby jej lze vysunout manuálně pomocí tlačítka v ovládacím panelu řidičových dveří.
Zájemci o BMW řady 3 Gran Turismo mohou vybírat mezi modely Sport Line, Luxury Line a M Sport. Modrá barva Estoril Blue je vyhrazena výhradně modelům M Sport. Na palubě je novinkou indukční nabíjení telefonu a WiFi hotspot.
BMW řady 3 Gran Turismo je tak nabízeno v osmnácti konfiguracích motoru, převodovky a pohonu. Hlavní novinkou je příchod zážehových čtyřválců a šestiválců a vznětového čtyřválce z nové generace, jejíž doménou je standardizovaný objem válců (500 cm3) a lehká hliníková konstrukce. Nabídka motorů se skládá ze tří zcela nových pohonných jednotek s výkony v rozpětí od 135 kW/184 k do 240 kW/326 k a z pěti vznětových variant, produkujících 110 kW/150 k až 230 kW/313 k.
Modely BMW 320i Gran Turismo, 318d Gran Turismo a 320d Gran Turismo jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem na přání je lze kombinovat také s 8stupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Další verze – BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo a BMW 325d Gran Turismo – jsou optimalizovanou Steptronic vybavené standardně.