Jaguar útočí modelem XE na soupeře typu Audi A4, Mercedes Benz třídy C nebo BMW řady 3. Britská novinka ale navzdory všem možným inovacím v jedné zásadní věci oproti těmto soupeřům ztrácí – nabídka motorizací je prozatím celkem chudá. Jenže Jaguar to moc dobře ví, takže by se tento fakt měl změnit.

XE stojí na modulární platformě, která sama o sobě je připravena pro pohon zadních i všech kol, takže není problém přidat k zadní nápravě také pohon té přední. Jak nám zástupci Jaguaru řekli, čtyřkolky se dočkáme, a to v roce 2016. Dobrou zprávou budiž fakt, že se zde nebude postupovat po vzoru XF a XJ. Ty dostaly systém 4×4 v kombinaci s benzinovou jednotkou. Pro XE je v plánu kombinace s dieselem.

Ve vzdálenější budoucnosti by se pak mohlo objevit ještě kombi, nicméně o tom nebylo definitivně rozhodnuto. Jaguar počká, jaká bude první reakce zákazníků, a případně prodeje zavedením nových variant XE dále podpoří. Na druhou stranu když i XF je nabízeno s karoserií kombi, není důvod, aby menší a dostupnější XE mělo zůstat pouze jako sedan.

Pro německé konkurenty se tedy pomalu rýsuje nepříjemný soupeř: dobře vypadající kombík z dílny Jaguar osazený naftovým motorem. Pro některé evropské trhy to bude zatraceně zajímavé auto.