Opel Insignia vyráží na nezpevněné cesty. Chce se tak očividně svézt na vlně zájmu o modely kategorie allroad, kterou kdysi odstartovalo Audi A6 allroad quattro. Od té doby sem přibyly i další kousky. Insignia se drží trendu, proto přijede hlavně s oplastovanou karosérií bránící drobnému poškození a vyšší výbavou. Samozřejmostí je pak pohon všech kol. Světlá výška je oproti standardnímu modelu zvýšená o 20 mm.
Základem elektronicky ovládaného systému pohonu všech kol je multilamelová hydraulická spojka Haldex, která je umístěna ve společné skříni s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy. Spojka plynule mění rozdělení točivého momentu motoru mezi jednotlivé nápravy podle podmínek od 0 do 100 procent. Elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávěrkou přebírá stejnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy.
Nejsilnějším motorem nabídky je zážehový čtyřválec 2.0 SIDI Turbo o výkonu 184 kW (250 k). Motor s přímým vstřikováním benzinu dosahuje maximálního točivého momentu 400 Nm. Pro příznivce nafty je připraven jako nejsilnější agregát 2.0 BiTurbo CDTI. Ten poskytuje točivý moment také 400 Nm. Čtyřválec dosahuje výkonu 143 kW (195 k).
Základní pohonnou jednotkou je turbodiesel 2.0 CDTI (při pohledu z vnějšku snadno identifikovatelný podle jediné koncovky výfuku) o výkonu 120 kW (163 k). Tento motor dosahuje maximálního točivého momentu 350 Nm, resp. krátkodobě až 380 Nm díky funkcii „Overboost“. Nejsilnější turbodiesel je vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou. Ta se dá pořídit za příplatek i do benzinu. Slabý diesel má šestistupňový manuál.
Opel Insignia Country Tourer, který se předvede na autosalonu ve Frankfurtu, už navíc zná svou českou cenu. Auto se začne prodávat za 783 900 korun s výbavou, která odpovídá verzi Cosmo v současné nabídce Insignie. Základním motorem je slabší turbodiesel. Auto je vybaveno systémem start-stop.