ZF už léta spolupracuje s Jaguarem a Land Roverem a to velmi úspěšně. Když v roce 2011 společnost oznámila vývoj devítistupňové převodovky, bylo jen otázkou času, kdy se takové soukolí objeví na palubě nějakého vozu od JLR. Jako první přišel na řadu model Evoque, tedy nejoblíbenější model, který může i za raketový nárůst prodejů v loňském roce.
Automat nese označení ZF 9HP. Kromě devíti rychlostí nejde o nějak extrémně inovativní soukolí. Stále využívá tradiční hydrodynamický měnič. Bude se dodávat hlavně do vozů s motorem uloženým vpředu a napříč. V modelu Evoque by měl postupně nahradit verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Devět stupňů je zde totiž hlavně kvůli nízké spotřebě a emisím.
Automat je navíc vybaven i chytrým softwarem, který se snaží odečíst chování řidiče a naučit se jeho zvyky. Proto by se měli majitelé s novinkou velmi rychle sžít. Převodovka je navržena tak, že prvních osm stupňů je seřazeno rychle za sebou, zatímco poslední devátý je určen pouze pro dálniční přesuny a je delší. Zvýší se tak akustická pohoda v interiéru a sníží konzumace paliva na dálnici.
Range Rover Evoque s devítistupňovou automatickou převodovkou ZF se předvede na autosalonu v Ženevě, který začíná už příští týden.