Vůz využívá podobný mechanismus jako např. Peugeot 3008 HYbrid4, tedy konvenční dieselový motor a elektromotor umístěný u zadní nápravy. Oním turbodieselem je pětiválec 2.4D o výkonu 158 kW (212 k) a točivém momentu 440 Nm, elektromotor poskytuje 51 kW (69 k) a 200 Nm.

Elektrickou energii uchovávají lithium-iontové baterie s kapacitou 12 kWh, dojezd v čistě elektrickém módu je asi 50 km, ovšem ani pak se nemusí řidič strachovat. Kombinovaná spotřeba nafty má být jen 1,9 l/100 km. Auto nabízí tři cestovní módy: Pure, který maximalizuje dojezd výhradně za použití elektromotoru, Hybrid, který kombinuje oba motory pro udržení rozumného jízdního stylu a ideální spotřeby, a Power, který využívá elektromotor hlavně jako pomocníka pro rychlou akceleraci. Vůz rozhodně není pomalý: 0-100 km/h zvládá v módu Power za 6,9 vteřiny.

Dalším užitečným efektem umístění elektromotoru u zadní nápravy je možnost pohonu všech kol, který lze sepnout tlačítkem na středové konzole. Volvo V60 plug-in hybrid také umožňuje vyřadit elektromotor z činnosti úplně a šetřit energii baterií na pozdější část jízdy, což se může hodit například při dojíždění do města, kde je elektrický pohon výhodnější. Pro dobíjení baterií ze sítě slouží zásuvka u levého předního kola. Dobití z klasické síťové zástrčky 230V/6A trvá sedm a půl hodiny, rychlodobíječka 230V/16A jej zvládne za tři hodiny.

Auto se na první pohled odlišuje od běžné V60 jen málo, hlavními znaky jsou speciální bílý lak, odlehčená a aerodynamicky tvarovaná litá kola obouvající pneumatiky se sníženým valivým odporem, dobíjecí kryt a štítek u blatníku a chromovaná lišta pátých dveří. Uvnitř nalezneme přepracovanou přístrojovku s ukazateli stavu a dobíjení baterií, LCD displej poskytující přehledné údaje o využití hybridního systému, spínače Pure-Hybrid-Power na středové konzole a čalounění kůží Elmo.

Volvo V60 plug-in hybrid v nabídce švédské značky dostane cenovku okolo 57 000 euro, tedy asi 1,42 miliónu korun. Do prodeje by se mělo dostat v průběhu roku 2012. Spolupráci při výstavbě dobíjecích stanic a další infrastruktury poskytne švédský energetický koncern Vattenfall.