Lamborghini je specialista na vytváření napětí před odhalením nového modelu. Ne jinak tomu bylo v případě novinky Aventador. Před Ženvou kolovaly útržkovité informace, nic neříkající fotky, spekulovalo se o sto šest. Tomu všemu je konec, Aventador by odhalen. Dnes chvilku po půlnoci jsme vám naservírovali živé fotografie a první dojmy. V tomto článku si shrneme všechna fakta a téma nového Lamborghini uzavřeme.
Aventador využívá dvanáctiválcový motor velkosti 6,498 ccm. Válce mezi sebou svírají úhel 60° (vrtání x zdvih = 95 x 76,4 mm). Nejvyššího výkonu 700 koní dosahuje agregát při 8250 ot./min a vrchol točivého momentu 690 Nm má řidič k dispozici při 5500 ot./min. Důležité je, že tato obrovská síla má na starost hmotnost pouhých 1575 kg (rozložení v poměru 43/57), takže se nemůžeme divit, že stovku nový býk pokoří za 2,9 s.
Nejvyšší rychlost je 350 km/h. Na raketovém zrychlení má svůj podíl samozřejmě také pohon všech kol (konkrétně klasický Haldex čtvrté generace) a robotizovaná sedmistupňová převodovka ISR. Mimochodem ta váží pouhých sedmdesát kilogramů. Ve městě spotřebuje Aventador 27,3 l/100 km, mimo město 11,3 l/100 km a v kombinovaném provozu si řekne o 17,2 l. Nádrž pojme celkem 90 litrů paliva.
Řidič může nastavovat charakter svého automobilu pomocí ovladače s polohami Strada, Sport a Corsa. Mění se činnost převodovky, stabilizace, řízení nebo motoru. Rozdivočeného býka krotí krabonkeramické brzdy (vpředu šestipístkové, vzadu čtyřpístkové) o rozměrech 400×38 mm u přední nápravy a 380x38mm u nápravy zadní. Automobil stojí na devatenáctipalcových discích vpředu, respektive na dvacítkách vzadu. Pneumatiky Pirelli mají rozměry 255/35 a 335/30.
Základem automobilu je karbonový monokok kombinovaný s předním a zadním hliníkovým rámem. Karoserie dlouhá 4780 mm, široká 2030 mm a vysoká 1160 mm (rozvor 2700 mm) se bude zákazníkům nabízet ve třinácti barvách. Bohatý výběr čeká na zájemce také v případě interiéru. K dispozici je osm různých čalounění a devět barev švů.
Výbava obsahuje samozřejmě úplně vše od navigace, přes USB, klimatizaci až po bezklčíkový přístup. Kdyby došlo na nejhorší, musí se dvojice cestujících spolehnout na přední, boční a kolenní airbagy. Balíček příplatkových prvků zahrnuje prvky pro opravdové gurmány. Dokupovat lze průhlednou kapotu motoru, karbonový kryt motoru, barevné brzdné třmeny (žlutá, oranžová, šedá) nebo parkovací asistent.
Prodej začne během léta. Cenovka nového Lamborghini Aventador není malá. Zaplatíte za něj přibližně 6,5 milionu korun.
Foto: Lamborghini, Jan Markovič