Novou Insignii Grand Sport vítáme s otevřenou náručí. Dosluhují generace nebyla moc praktická – její obří rozměry slibovali mnohé, uvnitř ovšem nedokázala nabídnout více místa než menší Astra. A ta její hmotnost. Škoda mluvit. Nová generace při prakticky shodné délce shodila v porovnání se svým předchůdcem až 175 kg, přičemž jen samotná karoserie je lehčí asi o 60 kilogramů. Novinka je o 29 milimetrů nižší, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů a rozvor se prodloužil až o 92 milimetrů, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie. Objem zavazadlového prostoru od 490 do 1450 litrů.

Základem vozu je platforma Epsilon 2, přičemž podvozek se spoléhá vpředu na vzpěry MacPherson a vzadu na pětiprvkovou nápravu. Za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče FlexRide s režimy Standard, Sport a Tour.
opel-insignia-grand-sport-304405 opel-insignia-grand-sport-304395
Pod kapotou se objeví přeplňované agregáty. Tříválce nečekejte, základ bude čtyřválcová patnáctistovka, přičemž vrhol nabídky se spolehne na přeplňovaný dvoulitr o výkonu 250 koní. Naftové motory pak zastupuje osvědčená 1.6 CDTi nebo dvoulitr.

Kromě nového designu nechybí možnost pohonu všech kol. Ten se pyšní aktivním rozdělováním točivého momentu a je převzat z ostrého Fordu Focus RS. Nechybí 8-stupňová automatická převodovka, světlomety IntelliLux LED® Matrix nové generace, kamerový systém se záběrem 360°, ergonomická sedadla AGR s ventilací a masážní funkcí, vyhřívání zadních sedadel, head-up displej, adaptivní tempomat, asistenční systém pro udržování jízdního pruhu, parkovací systém, bezklíčkové startování nebo vyhřívání čelního skla. Novinka se ukáže na autosalonu v Ženevě v březnu 2017 a do Česka se dostane počátkem června.