Historie nového vozu pro armádu sahá do roku 2010, kdy americké ministerstvo obrany zadalo vývojovému centru pro tanky a  vojenské automobily (TARDEC) projekt v podobě nového lehkého vozu. Výsledkem je model ULV, který předčil zmiňované obrněné Humvee právě z hlediska hmotnosti. Zatímco takové stroje dříve vážily i přes sedm tun, ULV vykazuje hmotnost „jen“ 6,3 tuny.

Naši pozornost ale upoutalo zejména to, co najdete pod jeho kapotou. Je zde turbodiesel Subaru s výkonem 175 koní a maximem točivého momentu 352 Nm. To by na tak těžký stroj nestačilo, proto auto dostalo k dobru ještě dva elektromotory Remy 410HVH HT. Ty dodávají další výkon 369 koní a maximální točivý moment až 1655 Nm.

Auto si veze na palubě nálož li-ion baterií s kapacitou 14.2 kWh. Díky nim zvládne ujet až 34 km čistě na elektrickou energii. Celkový dojezd vozu je 540 km při cestovní rychlosti 56 km/h. To zní jako málo, ale auto je připraveno pro cestování v terénu. A to poměrně nebezpečném. TARDEC ULV je totiž vybaven ochranou proti výbuchu miny. Zvládne vyjet 40 procentní stoupání a klesat po 60 procentním svahu.

Součástí zadání také bylo, aby vozidlo nebylo příliš nákladné na výrobu. Jeden model tak armádu vyjde na nějakých 250 tisíc dolarů. To je v přepočtu okolo 5 milionů korun. Vojáci by měli dostat zatím zhruba 5000 kusů.