Parádní kožené sedačky, vyhřívání i větrání, dřevěný dekor nebo moderní elektronika. Hyundai se nebojí ani luxusního segmentu. Do vyšší střední třídy zamíří jeho nový model Genesis a postaví se tak do boje s BMW 5, Mercedesem E nebo Audi A6. Nebude to ale mít lehké. Hyundai je zažitý jako značka levných aut, jak se ale bude prodávat auto za milion?
Genesis jsme si pořádně prohlédli ze všech stran. Musíme uznat, že jde o velký pokrok směrem k evropským normám v prémiovém segmentu. Na druhou stranu nám to trochu připomíná americké pojetí luxusu. Jednotlivé prvky vypadají dobře, ale při bližším zkoumání působí levnějším dojmem. Auto jako celek se ale určitě povedlo.
Ani Hyundai však nepředpokládá, že pokoří prodejní žebříčky. Zásilky vozu budou pro Evropu omezené, nicméně na českém trhu se Genesis objeví už letos v červnu. Zatím není zřejmé, kterými motory bude vybaven. Model je kompletně k dispozici se třemi šestiválci a jedním osmiválcem. Vždy jde o benzinové jednotky spojené s automatickou osmistupňovou převodovkou. K dispozici je i pohon všech kol.
Genesis je první vůz na světě s kontrolou hladiny CO2 v interiéru. Systém vyhodnotí, zda jeho koncentrace neunavuje řidiče a případně ho varuje. Jsme nicméně hodně zvědaví, jak si toto auto na českém trhu povede. Není tomu dávno, co měl Hyundai plány s modely Veloster nebo Genesis Coupé. Nyní je z našich showroomů stáhl.