Kombi má oproti standardu sportovní masku chladiče ověnčenou logem RS6. Na přídi najdeme spodní „lízátko“, vzadu pak mezi dvěma masivními výfuky difuzor. Zboku zaujmou hlavně 20″ litá kola s pěti loukotěmi, pod kterými za příplatek 231 625 korun najdou své místo keramické brzdy.

Uvnitř se odehrál podobný počet změn. Audi dodala sportovní volant se spodním ořezem, chromové pedály a bohatě tvarovaná sedadla se skvělým bočním vedením. Námi testovaný vůz měl potahy z hnědé kůže kombinované s černou na palubní desce a obšité červenou nití. Paráda!

U tak vrcholného modelu je samozřejmostí bohatá výbava. Připlácí se pak hlavně za luxusní prvky. Nebudeme se ale zabývat klimatizací nebo GPS navigací, když máme na projížďku pevně vymezený čas. Proto raději nastartujeme tlačítkem na středovém tunelu vedle páky automatické šestistupňové převodky Tiptronic, která dovoluje řadit páčkami pod volantem.

Dramatický start

Už ze zapálení agregátu je jasné, že tohle nebude nic pro slečinky. Taky původně duněl pod kapotou Lamborghini Gallardo. Díky staženému okénku nás burácivý zvuk motoru hezky obemkne. Máme tu čest s nejmodernějším desetiválcem TFSI o objemu 5,0 litrů. Aby to nebylo málo, přeplňuje ho dvojice turbodmychadel. Výkonově to znamená 426 kW, tedy celých 580 koní. Přitom v Gallardu má „jen“ 520 koní.

Nejprve raději lehce sešlápneme plyn, abychom se dostali z parkoviště na okraji severočeského Mostu, kde probíhaly testovací jízdy. Naše auto je exkluzivně dovezené přímo z Německa, o tom svědčí i původní poznávací značky s iniciály Ingolstadtu.

Jsme venku, volič automatu přesouváme do polohy „S“, tedy ostřejší sportovní řazení. Nastavíme i celou elektroniku do sportovního režimu. Znamená to, že řízení přituhne, stejně jako podvozek. Ten ovládá systém Dynamic Ride Control, který se umí sám rozhodnout o správném naladění, nebo ho můžete přinutit.

Až na podlahu!

A už tlačíme plyn až k podlaze. Žádné klouzání, máme přeci Quattro. Zpod kapoty se ozývá bouře, stejně jako z výfuků za autem. Posádka je v mžiku přitlačena do sedadel. Tah je okamžitý, nepřerušený a hlavně nekonečný. Turbodmychadla totiž pracují v perfektní součinnosti s motorem. Maximum mamutího točivého momentu 650 Nm je k dispozici už od 1500 otáček v minutě. Poleví, až se ručička dostane na hodnotu 6250 otáček. Jenže právě tam už čeká bod maximálního výkonu, aby skončil u červeného pásma na 6700.

Neuvěřitelné! Ale to už pracuje převodovka Tiptronic a bleskurychle sází vyšší rychlosti. Přeřazení je citelné, ale ne tak brutální jako v supersportech s podobným výkonem. Přimáčknutí do sedadla nejsme ani schopni pozorovat, že ručička tachometru prosvištěla kolem stovky za 4,6 sekundy od startu, 200 km/h míjí za 14,9 sekund. Motor přitom ani na chvíli nepoleví, prostě táhne vší silou až do omezovače na 250 km/h. Ani si netroufáme představit, kde by se zastavil, kdyby nebylo německé etikety.

Radost přinesou páčky pod volantem v manuálním módu, kdy se dá hezky hrát s otáčkami přesně podle potřeby. Ruce z volantu vůbec nespustíme, ve velkých rychlostech je naladěn na slabší posilovač, což je jedině dobře. Při manévrování ve městě je zase lehký, jak už je pro Audi typické.

Komfortní průlet

Jízda s Audi RS6 Avant je zážitkem i po houpavých okreskách v okolí Mostu. Zvolenou stopu drží velmi dobře a neopováží se ani na moment uskočit. Výmoly si s chutí podá i na sportovní režim. V Lamborghini nebo Ferrari by už nás dávno bolela záda, tady jsme v maximálním pohodlí. Vždyť je to přeci rodinné kombi!

Tomu odpovídají i rozměry. Na délku má 4928 milimetrů, rozvor je 2846 milimetrů. Do kufru dáte 565 litrů zavazadel a můžete klidně vyrazit na rodinnou dovolenou. Kam? Co třeba někam na Nürburg ring? V základu k tomu budete potřebovat 2 629 000 korun.

Objem motoru    4991 ccm
Maximální výkon    426 kW (580 K) při 6250-6700 ot/min
Maximální točivý moment    650 Nm při 1500-6250 ot/min
Převodovka    6stupňová Tiptronic
Maximální rychlost    250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h    4,6 sekundy
Kombinovaná spotřeba    13.9 l/100 km
Spotřeba během testu    19 l/100 km
Délka / výška / šířka    4928 mm / 1460 mm / 2051 mm
Rozvor    2846 mm
Zavazadelník    565 l

Text a foto: Marek Jankovič