Nové GL si zachovává krabicovitou vizáž lehce zcivilizovaného tanku, ozvláštňuje ji ale několika prvky, které už se objevily na jiných novinkách značky Mercedes. Maska je zdobená dvojicí mohutných chromovaných lamel s rozměrným logem, přední světlomety jsou z vrchní strany lemované pásem obrysových diod podobně jako u nové třídy B. Další diodové proužky najdeme v nárazníku, kde zvýrazňují rozměrné nasávací otvory příplatkového AMG paketu. Svalnatý boční profil podtrhuje stoupající linka výrazně vyboulených zadních blatníků, která přechází do na Mercedes netradičně tvarovaných koncových světel. Téměř kolmá záď je odkazem na offroadové kořeny modelu.
Interiér je konzervativní variací na známé prvky z nového ML či CLS, nemůže tu pochopitelně scházet pravé dřevo či kožené čalounění Designo. V počtu bezpečnostních asistentů si GL nezadá, středový tunel zdobí kromě ovládání vylepšeného systému Comand také volič jízdních režimů pro cesty mimo asfalt. Ve výbavě nebude scházet stavitelný vzduchový podvozek Airmatic, sedm plnohodnotných sedadel a množství elektronické výbavy, na kterou jsou zákazníci zvyklí. Paleta motorů by měla zpočátku obsahovat naftový šestiválec 350 BlueTEC 190 kW a zážehový V8 500 300 kW, oba spojené se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic a pohonem všech kol 4Matic. Později nejspíše dojde i na hybridní verzi se čtyřválcem 250 CDI o celkovém výkonu 170 kW, a také na zběsilého mastodonta GL 63 AMG.